Vasaloppsmorgon

 Idag är d ju den stora vasaloppsdagen här i Dalarna ifall någon lyckats undgå det. Det är den dag då de flesta masarna sitter hemma spikade framför tv´n för att se på alla som åker sina 9 låååånga mil från sälen till Mora. Jag ska inte påstå att jag är någon fan till detta fenomen eller tycker d e särskilt kul med att titta på skidåkning men...Detta år tänkte jag att jag skulle ge d en chans o göra något mysigt av d istället bara för att sucka över d hela o få maken att känna sig skyldig för att han sitter i tv soffan. Så, jag gjorde en brakfrukost buffé med varmchoklad med en klick glass i som man kunde ta av o sätta sig i soffan. Så alla satt o åt frukost med sina täcken i soffan o såg på den första timmen av vasaloppet. Sen satt vi på lilla dvd´n till Lilly så hon fick se mussepigg o jag la mig ner i soffan o läste en bok jag fyndade på bokrean av Marian Keys. O jag måste säga att jag riktigt njöööt av denna morgon=) Helt fantasktisk.
Men med allt gott verkar d komma något bittert=) Tänkte då denna strålande förmiddag även ta ut Lilly så hon skulle få lite friskluft i lungorna innan läggning. O med på d var hon till vi väl kom ut o ungen inte vill göra ett enda dugg...så trist! O grina för allt gjorde hon så in med henne efter en kvart tjugo minuter o bums i säng.
Jag ska nog försöka sy den där mössan som inte blev sydd igår.
Kram på er!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0