Tack gode Gud!

Ja den rubriken kan man sätta på mycket som hänt här hemma de senaste dagarna. I tisdags så började vi/jag måla listerna o fodren kring dörrarna i vår hall. De var förut bruna men är nu supersnyggt vita o även om d går snabbt när man väl sätter igång så kan man säga tack gode Gud att d e gjort o att jag fick kraft till att slutföra d=)
Tråkigt var att samma kväll jag blev klar med målningen så kom maken hem o var helt bestört. Jag var glad o skulle visa upp min arbete men d blev som bortblåst när han öppnar munnen o berättar "jag har tankat bensin i vår dieseltank".... tystnad....mera tystnad....jaha...vad gör vi nu???? Jag googlade på detta problem o finner att fler gjort samma bistra misstag o ha fått betala DYRA o då menar jag fem siffrigt dyra pengar...typ 20 000 för att reparera skadan. Jag o maken blev bestörta såklart, inte har vi sådana pengar liggande i madrassen direkt inte på banken heller=) Men vi beslöt oss för att Gud fick lösa detta problem o jag gick hela dagen då bilen var på verkstaden o gnolade på en gammal psalm ( jag tror att d e en psalm). "Inte genom någon människas styrka eller kraft skall d ske, men med den helige Ande säger Herren,med den Helige Ande osv. O när vi fick bilen idag så hade de bara behövd att tömma tanken o rengöra filtret sen var den körklar=) Halleluja kan man säga till d. Verkstaden hade beställt ett filter men d behövdes inte...Ja, Gud kan då hela bilar också, så e d som Lilly skulle sagt=) (hennes favo fras just nu "så e d")

På eftermiddagen idag så kom huvudvärken som ett brev på posten efter allt målande skulle jag tro, sådan migrän att jag knappt kunde se riktigt o kände mig spyfärdig. D e då d är fantastiskt skönt att ha mamma i närheten som kom hit så fort jag ringde. Gav mig dunderpiller samt la barnen så jag fick sova o ta d lugnt. Vilken mamsing man har! Du e guld värd! O för att inte tala om pappa som på sin lediga dag kommer hit på ett kick o hjälper oss att bogsera upp bilen till verkstaden. O när jag ändå håller på mina svärföräldrar som lånat ut sin bil till oss under dessa dagar. Ja bara åt allt detta kan man säga TACK GODE GUD!


Kommentarer
Postat av: Therese

Va skönt att det löste sig med bilen. Det räcker ju att ni betalat på en bil denna månaden.



Jobbigt att du fått migrän, hoppas det släppt nu och att du mår bättre idag. Inte lätt när man blir dålig och har barnen att ta hand om. Tur för dej att du har familjerna nära som gärna ställer upp. Kram

2011-03-04 @ 07:53:48
URL: http://mirasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0