Härlig tjejdag!

Igår åkte jag o två kompisar till Karlstad för att gå på den stora barnmässan. D var inga problem att hitta till Karlstad men att hitta till mässan, d var inte lätt. Vi irrade omkring o vände o gjorde usvängar men ingen mässa. Till sist såg vi ett gäng kvinnor med barnvagnar som vi tänkte kunde vara påväg dit så Emma fick hoppa ur bilen och springa fram till dem o fråga vart vi skulle. Det var inte skyltat om detta någonstans nämligen. Hon fick reda på vart vi skulle o vi hamnade rätt, inga skyltar så långt ögat nådde förrens vi kom fram till typ parkeringen o då var d ett utskrivet ark typ a4 med text i stl 32 som satt på en lyktstolpe där d stod barnmässa på. Helt otroligt dåligt så vi var lite irriterade, o till råga på detta fick vi köa in, d var som att stå vid gekås när man såg allt folket med barn som skulle in i hallen. Väl inne så blev vi på bättre humör o när vi hittade toan så blev vi överlyckliga över detta med=)
Sen var d bara att göra mässan, tyvärr blev vi alla tre lite besvikna över den. Helt ok mässa men vi hade förväntat oss mycket mera, framförallt flera utställare o mera barnprylar. Nu var d mycket barnkläder i alla möjliga färger o former törs jag säga. Jag fyndade faktiskt en klänning till Lilly av märket kamelont. Den skulle ha kostat 360kr men mässpriset var 120 kr så den blev jag riktigt nöjd med. Sen var d smyckerdesigners där men bara i prisklass DYRT SOM SKRUTT!!! ex. 1000 spänn för en vanlig slät ring i silver med barnens namn ingraverade.
Men sen åkte vi till IKEA o detta stället gör än sällan besviken=) Jag köpte ett skrivbord samt pall till Lillys rum samt lite andra förvaringsprylar. Så nu ska här fixas o trixas lite. D ska bli så kul. Jag shoppade även lite bastoppar på HM till mig själv. Måste ha något som d inte gör så mycket om d kommer grötfläckar på o så=)
Det blev även ett par stövlar till mig samt ett par pumps till bröllopet som jag ska på nu i helgen.
Men på d hela taget så tyckte jag att vi hade en helt underbar dag tillsammans utan barn som skrek o var trötta med oss=)
Kram!!


Kommentarer
Postat av: Therese

Va gullig du är! Saknar dej också! Man missar alldeles för mycket av ert liv när vi bor så långt ifrån. Vi kommer inte att kunna komma hem på länge nu heller. Jag jobbar alla helger hela april. I maj ska vi till sthlm helgen efter att ni varit här. Sen jobbar jag säkert resten. Vi sisktar på att komma hem i juni. En evighet tills dess.



Det är underbart med overlock... fast jag har inte riktigt lärt mej svänga på den än och fästa trådarna är inte det lättaste. Jaja... det kommer väl. Håll tummarna att jag får nåt sålt på lördag. Kraaaaam

2011-03-31 @ 09:21:06
URL: http://mirasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0