Stockholmstripp

I helgen var jag o maken i Stockholm på en liten retreat alldeles för oss själva. Vi hade bokat rum på scandic vid medborgarplatsen o skulle gå dit från centralstation. Vi hittade till hotellet o skulle checka in då.....palm två nätter sa jag. Jaha säger tjejen bakom disken, här är d bara bokat en natt...Va! sa jag men vi haaar bokat två nätter. Ja, men jag fixar d säger hon. Tack sa vi o fick nycklarna/korten till rummet. Vi åkte ner o öppnade rummet....både Anders o jag gapade tror jag o insåg snabbt att vi MÅSTE ha ett nytt rum. Rummet vi bokat var som en isoleringscell med en 1.10 säng. Vi åkte upp o förklarade att vi omöjligt kunde sova i de rummet med den lilla sängen. En annan kvinna hävdar att vi fått en queensize bed som är 1.40 varpå jag tände till o föreslog att hon själv kunde åka ner o titta på sängen, den var INTE 1.40! Tjejen som hjälpt oss innan börjar snabbt leta efter rum o jag frågar även hur d ser ut på andra scandic i stockholm varpå jag får svaret att d är fullbokat på alla andra hotell...väntan...då ser hon en ledig svit som vi kan ta första natten o sen få ett dubbelrum. Vi tar d sa vi trots extra pengar, vad händer tjejen utbristen OJ! den försvann...VAAA! skämtar du utbrister jag...vad gör vi nu tänkte jag. Där stod vi med vårat bagage o ingenstans att sova...tänkte att vi fick ringa till Anders bror som bor i stockholm o fråga om vi skulle kunna sova där. Men just då hittar hon ett ledigt dubbelrum åt oss som vi kan boka i två nätter...Vi drog en lättnandes suck o fick nya nycklar o blev även lovade samma pris som innan vilket vi också fick när vi checkade ut två dagar senare=)

Ja, helgen började lite lätt dramatiskt men vi hade en underbar helg med mycket strosing i gamla stans kvarter, dyr mat o ännu dyrare kaffe men d var d värt=) Men jag ska inte sticka under stolen med att jag hade lite ångest när jag kom hem o insåg hur mkt pengar som gått till mat...men d är ju stockholm o inte järna liksom. Priserna ligger lite (läs mycket) högre=)

Liiiite shopping blev d men inte mycket men d var bara skönt. Folk var som tokiga för d var total rea överallt o jag klarar inte av folk som står o river o sliter o nästan drar saker ur händerna på en...fy...
Jag fynde dock en underbar virk/stickad kofta på Vila som var nedsatt med 75%=)

Men sen kom man hem o livet som tvåbarnsmamma slog mig rejält när jag kom hem. Natten gick mycket bra men denna dag har varit såååå påfrestande. Lilly har fullkomligt varit på tvären heela dagen o gjort livet surt för både mig o Sandra. Sandra håller på att bli frisk men är fortfarande mycket gnällig o vill inte äta...
Men nu ligger de i sängen båda två o jag hoppas vid Gud att jag får en bra natt igen.
kram på er. O bilder får ni inte se några då jag glömde packa med mig kameran=(
Men snart ska jag köpa mig en iphone så då kommer jag nog bli duktigare på att visa i bild vad jag gör i livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0