Tiden flyger

Sandra är snart FEM månader helt otroligt! Tiden bara flyger förbi, jag tyckte det var ganska nyss som vi kom hem med lilla knytet från BB. Vuxit har hon också gjort något alldeles otroligt. Vid senaste kontrollen vilken var vid 4 månader o 8 dagar var Sandras
Vikt: 6280g
Längd: 65cm
Huvudomfång: 39.8cm



De sa på BVC att hon var lång för sin ålder men vägde lite för sin längd...men jag blir inte så orolig över sådana kommetarer denna gång. Jag vet att allt blir bra till sist=)
Med Lilly fick jag höra att hon hela tiden vägde för lite o jag skulle försöka amma mera, eller ge lite smör i gröten mm mm. o jag stressade upp mig o allt möjligt. Men hon lever o mår bra idag trots att hon fortfarande är smal o lång. Jag menar, den skillnaden ser vi ju på vuxna idag, vi är ju faktiskt skapta för att vara lite olika. Men den uppfattningen får man inte alltid från BVC där alla ska följa massa kurvor. Som tur är har jag en bra sköterska där som inte är den hissiga typen utan ger förslag utan att vara  "du måste annars" typen. Sen kan d ju ha att göra med att Sandra är nr 2 o man är lite lugnare i sig själv=)
 Det var Sandra d, jag då, jag har inte många kilon kvar nu närmare bestämt 1.5 kg till min målvikt. Jag har slutat med lchf nu, det blev för mycket fuskande så jag kör light nu istället. Men jag tänker fortfarade på att inte stoppa i mig för mycket kolhydrater. Sen har jag börjat träna igen, boxingen satte igång igår o det kändes riktigt skönt att få röra  på sig ordentligt o piska kroppen lite nu efter jul o nyår=)
Dagen idag har förövrigt varit bra, jag har haft besök av både papps o min vän Maria E. med sin lilla hanna som också vuxit massa sen sist jag såg henne. Papps fiskade jag förresten upp i bussen utanför sopstationen i morse efter att jag lämna Lilly hos Marina. Han stod där o skulle stå där en timme innan nästa körning. De har så konstiga turer att man blir alldeles mörkrädd. Så jag haffade honom o bjöd in honom på fika inte skulle han stå där o uggla i en kall buss inte kära pappsen=)


Vi hörs snart igen hoppas jag!
Nu ska jag vila en stund efter en dryg natt med en vaken Sandra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0