Nysydd molnklänning o grön matta!

Det blev inge mera spy efter igår, hon sov hela natten o var pigg i morse. Frukost var d inga problem att få i henne o den ligger fortfarande i magen, förmiddagsfikat likaså=) Så antingen var d en snabbt övergående magsjuka eller så var d leran som inte trivdes så bra, vad vet jag. Skönt är d i alla fall att hon mår mycket bättre o att vare sig Anders eller jag känner minsta tillstymmelse till illamående.

KLÄNNING
Igår började jag att sy en klänning vars mönster jag haft i huvudet länge. Men så igår blev d av äntligen, barnen var såå snälla så jag kunde klippa både mönster o börja sy, så kul! Jag gjorde en klänning från ett ursprungligt tröjmönster, just för att få armar som passade med kroppen. Alla tunikemönster jag äger har inga armar på. Men helt bekymmersfritt gick d ju inte såklart. När jag väl var färdig med halsringningen så inser jag att den precis som vanlig hänger framåt o jag blir såååå vansinnig över detta fenomen. Men så inatt när jag sov kom en tanke till mig om att jag skulle sprätta upp sömmen o vika in kanten på ett annat sätt. Jag gjorde detta imorse, sydde igen o den blev sååå bra. Tänk att utrycket "sova på saken" vekligen kan stämma så bra ibland=)
Här är den

Kommer inte ihåg om jag berättat att jag fick en underbar present av min svägerska. Lappar att sy fast på mina syalster där det står "sytt med kärlek-MLY-". Här en bild på det, lite dålig men en bild=)


Lime grön matta
Det är just vad som klär vårat vardagsrum nu. Är supernöjd!!
Jag låter bilden tala för sig själv=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0