Noll koll!

Jag o en kompis kom att prata om bilbarnstolar o hur besvärligt d börjar bli för barnen att få plats med benen. Vi diskuterade om när man skulle vända dem egentligen osv. Min väninna hade skaffat en ny stol som man kunde ha åt båda hållen vilket är bra men har också hört att sådana stolar är lite sämre i säkerhet när man har dem bakåtvända. Detta har jag också sagt till mina vänner som ska köpa stola o samtidigt rekomenderat den stol som vi har till Lilly, en akta graco cosmic. Det roliga i detta är ju att jag på en kampanjsida på babyproffsen läser om just den stolen jag har (som jag köpte på blocket utan instruktioner o så) att man kan ha den åt båda hållen o att man lagligt kan anv stolen åt andra hållet då barnet väger 15kilo. Vilken uppenbarelse för mig o så komiskt=) Snack om att ha koll, ännu roligare var att jag så glatt o upplysande berättade detta för min man varpå han svarar "visste du inte d, det gjorde jag". HAN som inte brukar ha koll på barnsakerna direkt, det är jag som oftast vet mest....ja, snacka om att känna sig lite dum också då jag så fint upplyst mina vänner om att d nog inte är så bra att köpa en vändbar stol då den inte är lika säker som en "vanlig" stol o då samtidigt rekomenderat den jag har=) Bara såå knäppt=)

Förövrigt så sitter jag i skrivande stund hos mamma o pappa i Nås. Blir nog här tills Lilly ska hem o sova då maken är kvar i borlänge. Skolan har öppet hus så det blir väl sena kvällen innan jag ser honom...hoppas att d går bra att lägga barnen.
Vi hörs!!


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag läste precis en artikell i JP om att sätta barn framåt innan de fyllt hela 4 år. Tydligen så kan det vara helt förödande för ett barn att sitta framåt och krocka...då menar jag alltså inte bara världens krock. Huvudet är som jag läste fortfarande tungt och större i proportion till kroppen. Nack skador och hjärnskador ska tydligen vara allt för vanligt när det kommer till detta. Så här i Jönköping arbetar polisen nu febrilt för att få fram den informationen. Så, nu har jah sagt det jag läst iaf :) Och eftersom det är så pass viktigt så är jag tvungen att säga det :) kram

2011-01-20 @ 20:14:23
Postat av: Therese

Tack för inbjudan till abrnvälsignelse. Önskar vi kunde komma men tyvärr kan vi inte det. Har inte många kronor över denna månaden så vi har inte råd att åka tyvärr. Hoppas ni får en mysig dag iaf.



Skönt också att höra att du är på bättringsvägen. Aldrig roligt att vara sjuk. Kram

2011-01-26 @ 13:53:33
URL: http://mirasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0