Magsjuka eller lera???

Ja, denna fråga ställde jag mig ikväll efter att Lilly på vägen hem från mormor tokspydde i bilen.
Men efter en dusch var hon oförskämt pigg o hade inte mera ont i magen som hon själv sa. Men vi spritade oss o tog/tar d säkra före d osäkra. Jag ringde dagis o sa att hon inte skulle komma imorgon o köpte in cola o lätt saltade chips. Men hon drack o åt o inget har kommit upp, o pigg var hon...inte sådär slak som man borde vara.
Sen slog d mig...LERAN...jag satt o sydde idag o tänkte att Lilly kunde pyssla lite bredvid mig vilket gick jättebra. Men så är d såhär att när jag tar telefon eller ringer någon blir hon svartis o ska göra hyss så hon får all uppmärksamhet. Någon som känner igen syndromet??=) O just detta hände idag, jag pratade i telefonen under tiden som jag sydde o så bakade Lilly med lera, varpå hon säger något om att äta leran o håller den vid munnen, Jag drar mitt rutinaktiga svar om att man inte ska äta lera bara baka den annars får man ont i magen...
Jag gick upp till Lilly lolitan i sängen o frågar henne ca tjugo gånger samma sak, har du ätit lera??? Ja, får jag till svar varje gång samt ett "inte äta lera bara baka" från henne. Svårt att riktigt veta men d skulle kunna var en förklaring till att hon mådde bättre efter att ha spytt...
Vi håller oss dock på hemmaplan imorgon för säkerhets skull.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0