Länge sen men nu är jag tillbaka=)

Jaha, då var det ett helt nytt år igen då med många nya möjligheter. Jag vet att jag inte varit in på ett tag men jag har verkligen inte haft möjlighet eller tid. Julen o nyår gick förbi med racerfart, vi hade min bror o fru samt deras två katter här under hela nyåret vilket var superkul! Förutom att katterna nu gjort att jag har gråa soffor istället för vita=) Tur att man har tvättbar klädsel...
Julen spenderade vi mestadels hos svärföräldrarna, där även Anders äldsta bror med sambo bodde över julen.
Julen, ja vad ska man säga....Barnen har fått sååååå mycket fint o ljudligt så oj oj oj=) Tur att det finns olika ljudlägen på leksaker idag så man kan sänka en stund i alla fall till de hittar knappen o sätter på  max igen. Lilly har väl två höjade till julklappar o ingen av dem köpte vi såklart=) Den ena var från farmor o farfar vilken var en bob (snow racer) som hon totalt älskar. Den andra var från mormor o morfar o d var en barndator (my first pc) som hon kan sitta med länge. När vi firade lilljul hos mormor o morfar så fick hon den före de andra julklapparna så de andra fick vacket fortsätta vara inslagna för varför skulle hon öppna dem när hon redan fått den perfekta saken=) Det verkade som att det var just så hon tänkte.



NYÅRSDAGEN
På nyårsdagen bjöd mamma o pappa ut mig o brorsan med våra respektive på en supermysig restaurang strax innan Malung, Lugnet heter den. En trerättersmiddag skulle vi få utav dem o det trodde jag aldrig att jag skulle få i mig. Men jag beställde på o det var sååååååå gooooott! Alla rätter var precis lagom stora för att man just skulle orka tre stycken. O d var helt underbart gott! Jag tror aldrig jag ätit så fint o så gott förut faktiskt...inte ens på vårat bröllop o d var god mat! Men såklart så beställde vi alla lite olika så vi smakade lite till höger o vänster för att veta vilken som beställt jackpotten=) O d var olika som "vann" den under de tre rätternas gång.
Lilly hon fick sova över hos farmor o farfar vilket vi var tacksamma över för hon hade nog inte haft d så kul där då hon behövt sitta stilla o uppföra sig. Sandra fick dock följa då jag är hennes mat ännu, men hon skötte sig exemplariskt...inte ett gnöl! Helt otroligt=)
Appropå mat o Sandra, jag har nu börjat med välling samt smakportioner, vällingen slukar hon fort som bara den tack vare en ny flaska jag hittade. (ESKAS nya) Men smakportionerna är hon lite skeptisk till...förstår inte riktigt vitsen med dem ser d ut som när hon tittar på mig då jag ska mata henne=)


I förrgår hade vi pepparkaksplundring o då såg d ut såhär


STOLT
Ja det kan man säga att jag är, jag har egenhändigt fullständigt själv med hjälp av INGEN tapetserat Sandras rum. Jag känner mig riktigt nöjd o stolt över detta. Anders fick ta barnen i två dar så gick jag lös på tapetseringen i hennes rum så idag stod d klart o redo att användas. Så inatt blir Sandras första natt i hennes aldeles egna rum. Såklart ska d listas i både hennes o Lillys rum men den saken lämnar jag åt maken. Jag tyckte mig höra att han skulle inhandla lister imorgon...vi får väl se hur d blir=)

IDAG
Idag på eftermiddagen så hade vi julgransplundring tillsammans med kusinerna här hemma. Det blev en riktigt lyckad sådan. Vi var på plundring igår också hos ett par goda vänner där jag fick tipset att hänga godiset direkt i granen istället för att ha fiskdam. Detta blev en stor hit som jag såklart tog efter o gjorde idag. Så jag köpte godis o satt fast band i dem o hängde sedan upp allt i granen. Det blev en succe även idag, kusinerna älskade det, Lilly också såklart. Efter att vi dansat några varv kring granen till musiken från Werner o Werners "min julskinka har rymt" så fick barnen gå lös på godiset i granen o de gjorde d. Inte en bit fanns kvar=)
 
Nu blir d nog lite fredagsmys i soffan sen sömn hoppas jag. Barnen har inte varit så snälla på mig de senaste nätterna men jag slutar aldrig hoppas på att d ska bli bättre=)
 

Hej svejs o god fortsättning!!!

       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0