Glad alla Hjärtans!!!


Glad alla hjärtans dag
på er alla som läser! Hoppas ni får en härlig dag o att åtminstonde en ger er en komplimang eller någon annan slags uppmuntran idag. Själv har jag fått en go kram av gubben min o jag har tänkt slå på stort o laga fläskfile till honom (oss) när han kommer hem. Har en känsla av att d kommer att uppskattas.
Förövrigt så kom vi hem från östergötland igår eftermiddag. Vi har varit där o firat min mormor som fyllt hela 80 år. Lilly fick dock vara hemma hos farmor o farfar o som d verkar så har hon INTE lidit=) Farfar åkte nämligen till Vansbro på lördagen o köpte skidor åt henne sen var hennes helg gjord tror jag.
Men jag o maken samt Sandra blev bjudna av min mamma o pappa på trerätters på Brunn i Söderköping där vi hade bokat ett rum för hela släkten på min mammas sida. Där åt vi o pratade för att sedan avsluta d hela med fika hemma hos mormor. Jag o Anders tog dock en tidig kväll o åkte till min morbror där vi skulle sova, o slappade framför tv´n en stund för att sedan stupa i säng o somna direkt. Vi var sååå trötta!!
Sen bar d av hemmåt igår o kom ganska lagom hem så jag hann med att gå på step up på kvällen. Men sen var jag ganska mör i kroppen kan man lungt säga=)
Något annat mindre kul som hänt här hemma är att vårat avlopp krånglar igen så nu sitter jag o väntar på att spolbilen ska dyka upp antingen idag eller imorgon. Vi får se, men nu är d allt dags att kommunen gör något åt detta, går ner med kamera o kollar eller så. Men som d låter ska de göra en utredning till våren när snön smält bort. Undrar bara hur många gånger d ska strula fram till dess, suck. Låt oss säga som så, försvinner snön fort är d Gud som besvarat mina böner om en tidig vår=)

Men nu ska jag försöka njuta av den härliga dagen som råder o bara mysa. För städat o packad upp o allt d där är faktiskt redan gjort så jag kan med gott samtvete få vila lite nu=)
Än en gång, GLAD ALLA HJÄRTANS DAG!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0