Söndag förmiddag

Oj idag hade jag beslutsångest hela förmiddagen. Jag har inte gått på möte på hela sommaren tror jag så jag hade bestämt mig för att gå idag. Temat var helt i min smak o jag verkligen så fram emot att få gå. Anders skulle dock både leda mötet samt stå i lovsången så jag visste att jag själv var tvungen att ha hand om barnen. Men jag tänkte att jag ska inte bli en sån där människa där allt är omöjligt för att man har barn. MEN så vaknade vi o Lillys näsa rinner o ögat...såååå bittert! Så min första reaktion blev ju såklart att vi får stanna hemma, men jag ville ju så gärna gå...
Maken kom iväg vid tio för att öva lovsång o då passade jag o barnen på att ta en liten promenad så att Lilly skulle få röra på benen lite samt hoppa i vattenpölar som hon tycker är så kul. Det har regnat hela natten så gott om vatten på vägen fanns d=)
Under promenaden bestämde jag mig dock för att åka en sväng på mötet för att se hur d gick. Jag kom dit i tid också måste jag ju säga, inte illa va=) Det var såååå kul o underbart att vara i kyrkan igen,jag har verkligen längtat. Alla som jag såg grattade till Sandra o man kände att man kommit till sitt andra hem, en underbar känsla. Vi har verkligen en härlig församling. Sen kom lovsången äntligen igång, som jag också stormlängtat efter o underbar var den!!!! Jag njöt o Lilly också men sen när predikan satt igång så satte även Sandra igång att gråta o ville ha mat. Jag gick in på toan o ammade då jag hörde att Anders o Lilly stod utanför o Lilly skrek på mamma. Jag ammade färdigt gick ut för att ta Lilly som då hade gjort en bajsblöja så in på toan igen o byta den. Efter d insåg jag ganska snabbt att det var lika bra att ta barnen o åka hem för någon lugn o ro för att höra predikan skulle d inte bli o Lilly var aptrött. Så, bättre lycka nästa gång får man säga=) Men jag ångrar INTE att jag åkte upp.

 
Underbar bild bara=)


Kommentarer
Postat av: Therese

Fin familj du har vännen!



Håller med om att det inte alltid är så lätt att gå på möte med två barn. Det blir både lättare och roligare för alla sen när de kan gå på söndagsskola:)Kram

2010-09-12 @ 14:16:24
URL: http://mirasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0