Lite datortid igen=)

Ja, då har jag kunna sätta mig lite här igen=) Anders har precis kört Lilly till dagmamman o Sandra sover fortfarande. Jag måste säga att Sandra är riktigt snäll än så länge, hon har en drygperiod mellan typ haln nio tills hon får sista målet för kvällen vilket kan variera lite...men innan tolv iaf. Annars så sover hon för det mesta, hon blir dock lite gnölig sådär i halvtid innan hon ska få mat igen, vet inte alltid vad det beror på men jag lär mig väl. Försöker få henne att ta tutten men det är inte heller alltid så lätt, när hon väl börjar snutta på den inser hon att den är ganska god o mysig=) Lilly tog tutten snabbare har jag för mig, men det är ju olika har jag förstått d där...
Ander är som sagt hemma en vecka till, vilket jag utnyttjar till max=) Han får tex ta Lilly om mornarna när jag ligger o ammar Sandra så jag slipper d=) Sen kör han henne oftast till dagmamman o hämtar=)
Men hur som haver så börjar jag känna att jag har kommit in i tvåbarnslivet hyfsat...dock inser jag mer o mer hur svårt det är att komma i tid till saker. Någon som känner igen sig???
Jag tycker att jag planerar tid o sådär men ändå lyckas planen spricka...får bli bättre på d=) Det kommer väl med tiden antar jag...eller vad säger ni som har två?


Nya tyger
Igår fick jag mitt efterlängtade sms där det stod att jag kunde hämta mina tyger, så d ska jag göra idag så fort affären öppnar. Ska bli så kul! Jag får oftast ny inspiration till att sy då jag får ett nytt tyg i händerna, det är som att det talar till mig o säger vad det vill bli för något=) Kan låta helt sjukt men så är det faktiskt...
Jag vet dock redan nu att tihts till Lilly måste sys ett gäng samt dregglisar o ett par mössor. Lilly behöver en minst en mössa till i en mera neutral färg sen behöver Sandra ett gäng då hennes huvud växer hela tiden nu i början...tips på vad jag ska göra med små bebismössor som hon kommer att växa ur?


Annat
Inser hur fel min profiltext o bild är nu så när jag får någon kväll lugn o ledig ska jag sätta mig med det o göra om den.
Förövrigt är toan färdigmålad o städad så igår köpte vi lampa till den, riktigt snygg nu är det bara en spegel kvar. Kanske ska specialbeställa en spegel vi får se vad d kommer kosta om vi har råd...
Vi får väl se när jag kan sätta mig här igen!
Kram!

Min underbaring som blivit så STOR!

Var ju bara tvungen att lägga in o visa denna bild. Vi var på 30 års kalas nu i helgen o Lilly hittade dessa sköna tofflor som hon sprang omkring i...hon ser ju bara för underbar ut...tycker jag då=)


Kommentarer
Postat av: Therese

Ja man blir väl automatiskt stor när man blir storasyster:) Märks att det händer mycket nu. Jag tycker det hänt massor om man ser bilder från mira ett halvår tillbaka mot nu. Hon har "tappat" bebisutseendet liksom.



Ja det tar nog sin lilla tid att komma in i tvåbarnslivet. Att komma i tid blir en konst man lär sig efetrhand. Vi kämpar fortfarande med det. Allt tar en timme mer än man tror:)



Jag har också beställt tyger nu. Kan du inte lägga ut en bild på vilka du beställde? Lite nyfiken:)



Längtar tills vi får träffa er. Sista helgen i okt funkar för oss verkar det. Långhelg låter bra. Micke jobbar ju fredag, måndag... men kom ni ändå tycker jag!:) Jag har börjat spara inför gekås. hihi.



Om mössorna blir bra kan du ju alltid sälja dem på tradera när hon vuxit ur dem. Det har jag gjort. Det blir ju tyvärr så att man får göra en i både 38, 40 o 42 inom en ganska kort period. Men billigare än att köpa i butik blir det ju iaf... så du förlorar ju inget på att sy själv. Kraaaaam o lycka till med allt:)

2010-09-07 @ 09:59:50
URL: http://mirasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0