"Degglisar" o tyger

Idag fick jag lite tid framför maskinen igen vilket var otroligt skönt! Natten var inte direkt någon höjdare då både Lilly o Sandra var aktiva, pust. Så lite egentid fraför maskinen var guld värd. O resultatet blev två halsduksdregglisar eller jag kanske ska kalla dem scarfs istället?
Lilly dregglar ju inte så mycket eller spyr nu för tiden men hon behöver dock smidiga halsdukar. Sandra där emot kan spy ganska häftigt ibland, så hon är i stort behov av dregglisar både inomhus o utomhusanpassade.

Jag gjorde dessa två, en till Lilly o en lite mindre till Sandra. Båda har samma randiga tyg som framsida men fleece på baksidan. Fick ett tips om att ha fleece som baksida, dock för att det är varmt o mjukt men också för att det inte släpper igenom fukten från dregglet. Så bebisen slipper vara blöt o fuktig=)
Tyget är från min senaste beställning som kom från jofotex. Här nedan är de tyger som jag beställde.

Tyget längs till höger är faktiskt muddväv, jag hittade äntligen randig muddväv=) Jag har letat efter det, jag tycker att det är lite roligare att sy ett par tex svarta byxor om man kan sätta en lite roligare muddväv på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0