Nu börjar d ta slut...

Nu börjar d ta slut på allt kalasande. Det har varit kul men ack så drygt med allt som ska fixas innan. Än är d dock inte slut, jag har makens 30 års kalas kvar nu i helgen som d ska bakas o fixas till. Så bloggen har verkligen blivit lidande o den får allt lida lite till...det blir inga bilder än. Jag får göra ett mastodont inlägg lite senare i veckan då jag kanske har lite mera tid...förhoppningsvis=)
Men än så länge så lever jag...men idag har Sandra INTE varit speciellt nöjd, hon sov ett pass på förmiddagen men sen bröt skriket ut! O sen har hon hållt på så jag fick kalla in mamma till hjälp så jag skulle få något gjort här hemma. Dvs baka MASSA kakor till kalaset. Men än har jag kakor kvar att baka men d får bli på fredag då maken är hemma.
Sen måste jag berätta om något som stör mig, varför kan inte människor lära sig att anmäla sig till saker o ting. Anmälningstiden för kalaset gick ut för en vecka sen nästan o än har få anmält sig. Man skulle kunna tänka som så då att d inte kommer. Men här kan man inte d tyvärr utan man måste snarare ringa o försäkra sig om hur d blir...sååååå irriterande. För bakar man bara till de som anmält sig så kan man vara säker på att d kommer tjugo pers till som står som fån o undrar om man skulle anmäla sig först...Varpå man så artigt man  kan förklarar att d utryckligen stod i inbjudan de fick.
Sen får man höra från maken att d kanske kan dyka upp personer som inte är bjudna men som hört att d är fest...då fick jag spel ska jag erkänna. Personligen skulle jag ALDRIG gå till ett kalas om jag inte var bjuden eller frågade först om  d var ok att jag kom...
Nu måste jag gå o fixa något att äta...vi hörs snart hoppas jag. O en sak till..Kära forna kollegor i Malung om ni läser detta så var det super kul att se er igen o jag ska försöka komma tillbaka snart! Hör ni något om jobb så ring mig! Kram o saknar er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0