Glömde spackel...suck!

Jodå, rubriken stämmer, Anders kom hem nyss med släpkärran o allt var med utom SPACKEL! Kan ni fatta, det som var viktigast nu glömde han! Vad ska man säga...man blir lite matt. O inte ska han till jobbet imorgon då han har pappadag imorgon samt kompledigt på fredagen. Ja, det blir väl bara att köpa dyrt spackel på byn så länge så man kommer igång någon gång. O vet ni vad han säger till mig när jag står o suckar över eländet; det var nästan värt d att glömma bara för att se din min. VA!? Hallå!!!
I alla fall...Lilly o jag har i stort sett varit ute i det underbara vädret som kom hela dagen. Vi åkte till Ulrika o sönerna en lite sväng o fikade direkt efter dagis idag vilket var riktigt trevligt. Det var så länge sen jag var dit. Men sen åkte vi hem o jag ringde försäkringskassan medan Lilly satt o gungade. "Du har nr 267 i kön, just nu är det 57 handläggare..." Gissa om man blir glad=( men det var bara att vänta på sin tur. Jag fick dock ett glädjande besked som innebär att jag nog kommer få ny föräldrapenning räknad på mina nuvarande 100 procent. Det skulle inte vara fel alls!
Efter detta tog vi o lagade mat, hamburgare med pasta o currysås blev det. Helt ok=) Men sen bar det ut igen o vi tog en cykeltur på, ja vad kan d bli, 4-5 kilometer tror jag i alla fall. Riktigt skönt men lite drygt också, har inte samma ork som innan o cykelkärran väger lite den med.
Sen tyckte jag att vi förtjänat lite glass när vi kom hem så vi satt oss på trappen med varsin skål o njöt. Sen gungade vi lite mera...
Ja det var våran dag idag, en ganska fulländad sådan måste jag säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0