Bröllopsfixare nästa...

Ja, nu ni kan man säga att jag har något att blogga om, eller jag kommer efter lördagen nog kunna skriva en uppsats. Om vad, jo mig själv som tolk,tärna, ringbärare o solist på ett o samma bröllop=)! För en vecka sen ringde en bekant från en annan kyrka o berättade att de hade ett par som ville gifta sig i deras kyrka/kapell. Men det var ett problem, bruden är från tailand o kan inte någon svenska så det behövdes en tolk. Så min hon från kyrkan Lisbeth undrade om jag kunde tänka mig tolka till henne under vigselakten o jag tänkte väl att det klarar jag väl av o sa ja. Under nästa samtal så undrade hon även om jag kunde tänka mig hålla hennes blommor medan de växlade ringar, jag funderade o skrattade lite för mig själv o högt också tror jag men sa ja, visst kunde jag d. Under samtalets gång kröp d även fram en förfrågan om jag kunde tänka mig sjunga duett med en annan tjej, Maria Nilsson o jag har ju sjungit förr så jag sa att jag skulle ringa Maria o kolla hur hon tänkt sig det hela o vilken låt. När jag ringer Maria kryper det fram att hon helst vill att jag ska sjunga helt men att hon kan tänka sig lägga en liten stämma ibland på vissa partier av låten "From this moment" inte helt okänd i bröllops sammanhang=) Den låten har man ju hört några gånger så jag sa ja även där...När jag ikäll var tillsammans med präst (typ 80 år helskön) o brudpar så undrade prästen vem som skulle ansvara för ringarna att d kom fram o stod som han ville på bordet under vigselakten...han sneglade på mig o jag tog åt mig även denna uppgift. Nu sitter jag här o mest skrattar åt det hela för allt är lite av en fars skulle jag vilja påstå. Jag har då aldrig mött ett par som varit så oinsatta i hur man gifter sig o vad man kanske bör tänka på. INGEN bridzilla där inte om det fanns en motsats skulle det vara dem=) När jag frågade dem vem som skulle fotografera var svaret att de inte tänkt så mycket på d o inte riktigt visste. Så jag sa åt dem att se ut någon i deras familj som kunde tänka sig ta lite kort. Jag tänkte inte ställa upp som fotograf också där gick gränsen för min flexibillitet kände jag...=)
Ja, så på lördag kl 14.00 sker det, o missförstå mig inte, nog kommer jag ta med mig kameran o knäppa lite. Detta måste jag ju blogga om=)
Ha d! Nu ska jag till att översätta en hel vigselakt till engelska o skriva ut vigselprogram som d också glömt att överhuvudetaget göra. Det blir ett till prästen, ett till brudparet o ett till mig=)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha! Så komiskt! Make till oplanerat får man ju leta efter!:P Men det går nog bra ska du se.

Lycka till!:)

2010-05-07 @ 15:20:38
URL: http://imittkok.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0