Vattenläcka!

Innan vi hann o somna igår så skulle maken upp på toaletten en sista gång, o vad händer? När han spolar så börjar det att rinna ut vatten på baksidan av toaletten rätt ner i golvet. Det är en gammal toalett vi har där uppe och vi har väl förstått att vi inom en snar framtid skulle behöva ta tag i renovering, men inte såå snart! Grymt drygt! Det är inte så att man har hunnit bli miljonär en på de två löner jag hunnit att få, vi har mera precis kommit ikapp med ekonomin o så händer det här...Men jag tror inte att det är något större fara med fukt i golvet än men idag så lär vi ut med stolen och bort med plastmattan o väck med golvet så att vi kan uppskatta vad det är som behöver göras,suck. Så nu måste jag försöka få tag på en toastol inom en väldigt snar framtid, o nu när man inte bor i någon större stad så är inte det det lättaste precis. Men brorsan kommer upp från Uppsala om två veckor så jag kanske kan skicka ut honom på lite spaning efter toastol, vi får se. Men vi lär väl gå till banken o böna om ett lån till förstår jag så vi kan renovera, det är ju inte gratis med badrums saker direkt, inga ullaredspriser som ni förstår. Som tur är har vi ett handfat liggande sen tidigare huset så den kostnaden slipper vi. Men vi tänker som så att ska vi väl upp med golvet så är d lika bra att helrenovera o då är d ny blandare till handfatet som gäller, nytt golv samt något på väggarna. Vad vet vi inte än, som sagt, detta hände runt elva tiden igår kväll.
Ja, men då vet ni vad vi kommer att pyssla med de närmsta veckorna framöver. Men jag ska försöka hinna lägga in lite bilder från helgen som varit och kanske lite shoppingalster.
Jag gick runt o piffade i huset igår så nu är jag såååå nöjd=) Mer om det i ett senare inlägg.
Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0