Underbart med balans

Nu är gubben hemma o jag känner mig i balans igen, gårdagen var faktiskt mentalt riktigt dryg. Både jag o Lilly saknade pappa, det märktes hon gick o frågade efter pappa många gånger o tittade efter honom. Sen blev hon väl lite uttråkad på att bara vara med mig samt att se mig feja runt för att jag själv försökte få tiden att gå. Så på eftermiddagen blev det fruktsallad hos farmor, hon ringde o frågade om vi var sugna o hon fick ett rungande JA i telefonen. Så dit åkte vi o kusinerna Wilma o Oskar var redan där så Lilly blev själaglad. Äntligen lite fart o fläkt kan jag tänka mig att hon tänkte för hon log stort hela tiden o var helt vild, så farfar hade att göra=)
Men då gick de sista timmarna snabbt o sen var det bara hem o bada snufsan o sen i säng. O för första gången på länge så sov hon riktigt riktigt bra, så skönt. Det var som att hon visste att både pappa o jag behövde få sova ut efter helgen som varit, sen gjorde säkert röjet med kusinerna sitt att hon blev trött.
Idag är jag som vanligt på jobbet igen o det känns bara bra men faktiskt lite bättre än vanligt då jag för första gången på länge känner mig riktigt utvilad. Jag har liksom mera ork att ta mig an barnen o göra sådant som de finner kul, som att springa runt o jaga eller sitta o sjunga mm.
Längtar dock tills jag får komma hem o mysa med gubben min framför tv över en god bit mat eller vad det nu blir.
Bilder från shoppingen kommer som sagt så fort jag hittat laddaren till kameran, det visade sig att Anders inte alls fått med sig den så nu vet jag inte riktigt var jag ska börja leta. Men fram kommer den alltid det brukar saker göra förr eller senarem, jag hoppas på förr i dett fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0