Mys gos!

Åh, min lilla stumpa alltså...Det är underbart att vara mamma men ibland är det bara sådär lite extra underbart och mysigt. Som nu ikväll när hon fick sin välling. Vi har ju vår rutin där hon får flaskan och går till soffan o sätter sig med sin filt o tittar på bompa. Ikväll var inget undantag förutom att hon efter en liten stund la sig ner med sitt huvud i mitt knä o bara myste samtidigt som hon drack sin välling. Jag killade henne på ryggen o varpå hon tar  min hand o för den till håret för att jag ska killa där också. Det går inte att beskriva såhär i text, eller rättare sagt jag kan inte beskriva i text hur mysigt det var. Jag ville inte att stunden skulle ta slut, men tyvärr så tar ju vällingen slut och då är det slut på det mysiga. Då är det bara fort upp, byta om till nattlinne o borsta tänderna sen bums i säng.
Ja, just det, jag hittade min drömsäng till Lilly på blocket  idag. En hensvik barnsäng, den finns i Uppsala där min bror bor. Jag kan bara be o hoppas att den finns kvar och att jag får köpa den, den kostade bara 500! Jag vill såååå gärna ha den till Lilly, tänkte  börja vänja henne ganska snart med att sova vanligg säng innan bebisen kommer. Man kan ju bara hoppas att det går bra, annars får man väl prova lite senare.

Klicka för att se nästa bild
Ja, här är den, bild från anonsen...hoppas, hoppas, hoppas, den blir Lillys!
Ni undrar kanske hur det ska gå att ha ett så litet barn i en så stor säng utan att hon ska smita eller ramla ur. Det har jag också undrat tills jag fick det fantastiska tipset att vända sängen så att jag får den hela sidan utåt, alltså den kurviga delen. Hoppas ni förstår vad jag menar. I alla fall, bra tips som verkar fungerat för min vän som jag fick tipset av. Vi får se hur det går för oss=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0