Magsjuka, bläää!

Jaha, då var det min tur att åka på denna sketna magsjuka. Jag kunde  inte riktigt sova inatt för jag mådde så illa, jag trodde det var bebben som ville ha lite mat så jag gick ner o tog en knäckesmörgås o lite mjölk. Men jag bara fortsatte att må illa o kunde inte sova, sen så blev det toaletten....Alltså spy, det är ingen höjdare, usch, fy o blä säger jag bara. Man får så ont i magen av att spy o så bränner d i halsen trots alla sköljningar man gör. Att man är gravid underlättar ju inte saken heller har jag kommit på, jag mår illa för att jag äter, men jag mår också illa om jag inte äter. Bebben gör mig illamående för att jag inte äter  och magsjukan gör mig illamående för att jag äter. Drygt helt enkelt!
Jag håller mig själv i karantän i sovrummet o på toaletten där uppe, jag vill inte att Anders eller Lilly ska åka på detta. Vi har ju planerat att åka till Jönköping i helgen o inget, inget får stoppa det. Vi har försökt åka dit nu några gånger och alltid har det blivit något, jag förstår inte.... Så nu ska jag dit! Som tur är verkar denna säsongs magsjuka vara kort, man spyr lite o sen går det över. Det är vad jag hoppas på för min egen skull nu.
Oh, nu kom mina älsklingar hem från affären, de har handlat till mig. Här ska det drickas avslagen cola och osötad blåbärssoppa samt te. Jag tar till alla knep nu=)
Jag hör nog av mig till kvällen igen för att uppdatera hur läget är.
Vi hörs!


Kommentarer
Postat av: Therese

Stackare! Krya på dej!

2010-03-03 @ 13:48:23
URL: http://mirasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0