Jobbig natt!

Helt otroligt vad en unge kan skrika om hon bara vill! Allt började så bra, det gick smidigt att lägga Lilly o hon sov så gott till klockan blev ungefär halv tolv då började hon gallskrika. O då menar jag gallskrika! Vi körde lite fem minutersmetod men den bröts då vi fick byta blöja två gånger på henne för hon hade bajsat. Då trodde vi väl att det skulle bli lite lugnt efter det men icke, hon fortsatte att gallskrika så vi gav henne alvedon ifall att det var käktänderna som spökade, men hon fortsatte att gallskrika så vi gick på fem minutersmetoden igen men efter att ha hållt på i ca 45 minuter gav jag upp o hämtade henne in till oss för att se om det gick o tack o lov så somnade hon faktiskt, ett under. Så kvart i fyra i morse så vaknade jag av att hon började sparka o ha sig så då fick Anders bära in henne till sig igen o det gick bra, hon somnade om som tur var. Sen vaknade hon ca kvart i sju, som tur var skulle jag ändå upp sju så det var inte så jobbigt att behöva gå upp men man var ju inte direkt utvilad. Jag försår inte vad det är som gör att hon är så orolig på nätterna nu för tiden, någon som har någon ide får gärna dela med sig. Man kan ju undra om det är något de går igenom med sömnen runt ett och ett halvt år.
Men när jag kom till jobbet fick jag en trevlig överraskning, tre barn på plats, tok lugnt! Nästan så att det känns för lugnt, men det är gött det med ibland. Jobbar stängning o inser att jag kan gå hem vid fyra, tur att jag kom tidigt hit tänkte jag så jag ändå gör själ för min lön=) Men det är inte helt fel att få sluta tidigt på en fredag, ska handla lite sen till lillan o mig så får vi ha fredagsmys för oss själva ikväll för mannen har stuckit till Trysil med hela umdomsgänget o några fler på skidresa över helgen. Tråkigt för mig men kul för honom=) Saknar honom redan, o ja det föll en lite tår när jag skulle säga hej då till honom. Jag vet att det bara är två dagar men jag är gravid o min känslor far upp o ner hela tiden så just nu känns det jobbigt för mig, men jag vet att jag kommer att klara det jätte bra o ha det kul på köpet.
Vi hörs!


Kommentarer
Postat av: Therese

Lycka till med shoppingen. Va kul att få åka iväg och unna sig lite vårnytt. Hoppas det inte är alltför mycket folk i butikerna....risken finns.



Nu ska jag dammsuga lite här hemma innan familjen karlsson kommer på besök.



Hoppas ni får en mysig fredag kväll. Jag blir också ensam ikväll med mina två huliganer... undra vad jag ska hitta på då jag inte ens får käka chips;)

2010-03-26 @ 14:05:43
URL: http://mirasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0