Gott, gott!

Igår hade vi som jag tidigare skrivit vänner från Jönköping på middag hos oss och min man stod för matlagningen. Jag hittade ett recept på arlaköket på en kyckling paj som lät riktigt god och verkade enkel att göra. Så min man åkte o handlade det som skulle vara i och satte igång. Han hade haft lite ångest över hur detta skulle gå. Men när jag kom hem var han i full färd med att göra pajen och resultatet, min vänner, blev jättebra! Pajen blev riktigt lyckad och god, så den får han gärna göra flera gånger för nu vet jag att han kan=)
Sen blev det lite spartansk efterrätt med glass, barnen fick en varsin piggelin medan vi vuxna åt knäckglass.
Det blev en lyckad middag helt enkelt och vi var nog nöjda allihopa tror jag, det lät då så=) Mira o Lilly lekte riktigt bra med varandra, det är kul att se. Det är sådana gånger man tycket det är lite, eller ganska mycket tråkigt att de bor så långt borta. De lekte ta fatt med sjalar som vi sedan knöt runt deras huvuden som hucklen, de klättrade även upp i trappen utan lov o snodde min läkerolask som Lilly direkt började mumsa på. Men hon hann inte så långt innan Micke (Miras pappa) tog dem på bar gärnig.

Bara titta på dem, de är ju bara så söta! O helt röda om kinderna är de med, speciellt Lilly, för att de sprungit o lekt så mycket. Kul!


Kommentarer
Postat av: Therese

Jag håller med dej i vartenda ord. Så söta våra tjejer är. Helt enkelt världens sötaste. Hoppas i ses snart igen. O tack än en gång för en mysig kväll och god mat. KRAM

2010-03-13 @ 13:11:14
URL: http://mirasmamma.blogg.se/
Postat av: Therese

Ps: Jag snor bilden till min blogg..... om du misstycker får du säga till:)

2010-03-13 @ 13:11:35
URL: http://mirasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0