Drygnatt igen!

Igår kväll när jag kom hem stekte gubben hamburgare med ost vilket jag hade betällt. Ibland får jag bara ett sådant sug efter just det o igår var en sådan gång. Som tur var har jag precis storhandlat så ví hade hamburgare hemma, det hör inte till vanligheterna annars att det finns i frysen. Allt hade gått bra med Lilly o jag såg fram emot en till härlig natt där man skulle få sova ut men icke. Vid tolvsnåret satte hon igång o bara skrika o inget hjälper, jag vet inte vad det är med barnet alltså! Det är som om någon kommer in o byter ut våran underbara lilltjej mot ett monster runt tolvtiden på nätterna. För det är inte tänder o inte feber o hon är inte törstig o välling hjälper inte. I natt kunde hon inte somna mellan oss heller, till sist blev Anders uppe ett tag o bara gick o la ner henne i sängen gång på gång o efter ett tag blev det tyst. Det är så tråkigt alltså, när hon bara dryggråter sådär så försvinner mitt tålamod fortare än kvickt, synd nog, för d är ju då jag skulle behöva det som mest. O inte nog med det, jag blir så kivig mot Anders också, allt blir bara BLÄ helt enkelt...är detta normalt kan man ju fråga sig, att gå från att sova hela nätter lugnt o stilla i sin säng till att inte vilja sova alls o bara störtgråta för jag vet inte vad. I början trodde jag att det var en fas som skulle gå över på ett par veckor men nu har det hållt på i två månader o jag vet inte hur länge jag orkar hålla på såhär, någon som har bra råd o tips kan ju skriva dem till mig. Man drar sig nästan för att gå o lägga sig, det är som om man nästan ligger o väntar på att hon ska börja grina vilket inte heller är bra, man ska ju aldrig förvänta sig dåliga saker för då händer de ju oftast har jag förstått. Men, men....det är svårt att alltid vara positiv, jag försöker=)
Vi hörs!


Kommentarer
Postat av: Therese

Lider med er! Har verkligen inget bra tips heller. Får hoppas att det är en fas ändå som hon snart tar sig igenom.



Styrke kramar

2010-03-30 @ 21:24:31
URL: http://mirasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0