Nu har vi målat....

Nu har vi målat färdigt allt i sovrummet, äntligen! Vi blev klara med det igår, vi började även med att riva tapeter för glatta livet. Vi har funnit vår stora motivation till att verkligen ta i o jobba o det är vår gästsäng=) Vi har nu legat där säkert två månader o jag o maken börjar verkligen få nog av den. De första två, tre nätterna var helt ok men nu börjar våra kroppar verkligen känna av att det är en gästsäng. Min gravida kropp får panik o jag längtar inte ens att få gå o lägga mig på kvällarna för jag vet att det inte är något skönt som väntar=(
Så nu är vi som sagt i full gång med sovrummet, vi ska beställa tapeter idag. Vi enades väldigt snabbt om vad vi skulle ha vilket kändes bra. De tapeter jag tänkt ha från början hade utgått så vi fick tänka om lite men d blev ganska snartlikt ursprungsidén, lite dyrare bara tyvärr=) Den fondtapet vi båda ville ha kostade ca 200kr rullen mera än den jag tänkt från början, men vad gör man. Det är en liten summa i längden mot att ta en billigare tapet som vi igentligen inte vill ha. Då skulle vi nog båda ångra oss länge.
Sen kom svärfar senare på kvällen o hjälpte maken att gräva ur sandlådan från matgjord så vi kan fylla den med sand. Så snaaaart har äntligen Lilly en sandlåda. Det ska bli så skönt!
Vi hörs!


Kommentarer
Postat av: Therese

Åhh va skönt att ni har målat färdigt. Ska bli spännande att se vad ni hittat på för tapet.



kram

2010-06-21 @ 15:45:26
URL: http://mirasmamma.blogg.se/
Postat av: Malin

Detta låter mycket fint tycket jag. Och måste givetvis inspektera någon dag nu när vi är i byn jag o Majsan =)

kram

2010-06-21 @ 18:57:08
URL: http://viistan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0