måla, måla o måla lite till...

Jag trodde väl i min enfald att en strykning skulle räcka på våra kära lister i nya sovrummet, men icke. Efter närmare till inser jag att jag måste måla taklisten samt fönstret en gång till, suck, de lister som tar längst tid. Jag blev klar med golvlist samt dörrfoder igår i alla fall något=)
Efter måleriet satt jag mig vid symaskin o sydde ytterligare ett par tights till Lilly, riktigt läckra faktiskt. Får lägga in bild på dem en annan gång. Hon fick ha dem på sig till dagmamman igår. När jag sytt färdigt dem låg dem på köksbordet varpå Anders kom in från gräsklippningen o uttbrast "vilka snygga byxor!!!" Tack sa jag varpå han svarar "kan du inte sy ett par shorts i d där tyget åt mig?=)" Cyckelbyxor då sa jag med ett smil...nä kanke inte=) Jag tror inte maken skulle passa i ett par mjukisshorts i det tyget även om de var riktigt snygga.
Jag har även kommit på att använda gamla kläder till att sy nya. Jag fick en kasse av mamma med toppar i trikå som hon inte anv längre o utav en sådan grå topp blev det ett också ett par tights till lillan. Perfekt! Det enda jag behöver nu är mera sytråd...det går en del när man syr overlocksömmar.
Är på jobbet nu o ska snart in o jobba, längtar redan till dagen är slut, hemskt va, men jag är så fullkomligt slut nu. Tur att Gud finns där o kan ge mig exktra kraft o mod för varje dag=)
Ikväll efter jobbet är d personalfest också, får se hur bra jag orkar med den, men det är den sista festen så man lär ju gå=)
Ha d!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0