Vad gör man???

Idag skulle våran bil in på service i Ludvika så maken tog med sig lillbrorsan o åkte dit tidigt. Så det var bara lilltjejen o jag idag, det var ett tag sen sist. Vad skulle vi hitta på, jag ringde en vän som har två tjejer o undrade om hon ville ha besök, ja var svaret så jag tog cykeln o trampade dit med stumpan. Där fick hon leka av sig lite innan hon skulle hem o sova lunch. Men sen då, vad skulle vi göra hela resten av dagen??? Jag skickade lite sms o ringde lite men alla verkade upptagna med något. Ett tag där kände jag mig lite nere o missmodig men jag kom ganska snabbt på iden att ta med mig Lilly till ett fårcafé som inte ligger långt härifrån. Så upp på cykeln igen efter att hon sovit klart o dit. Hon älskade det, hon sprang fram till fåren o ropade bäää, bäää... Sen satte vi oss och fikade o hönsen gick runt omkring oss. Jag kan säga att det mesta av Lillys bulle hamnade i hönsens magar mer än hennes egen. Hon tyckte d var superkul att bryta små bitar av bullen o kasta till hönan som stod o pickade precis vid vår stol. Sen sprang hon ut efter hönsen på gården, gungade lite o sprang lite till. Det var inte lätt att få henne därifrån, när jag skulle sätta henne på cykeln igen så skrek hon bara o var arg. Men väl iväg så blev hon tysst. Väl hemma igen så ville lillan bada så på med baddräkten o i med henne i poolen. Jag kunde då själv sätta mig lite o läsa boken som jag börjat på men inser kommer ta en lång tid att komma igenom då man bara kommer en sida eller två i taget=) för någon annan pockar på uppmärksamheten. Vi hade det riktigt mysigt ute på tomten vid poolen måste jag säga=)
Sen kom maken äntligen hem vi typ halv sex o vi åt lite mat.
Efter att vi lagt stumpan så gick jag upp o slet tapet samt spacklade nästan hela rummet för nu SKA det bli tapetsering till helgen!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0