Randig barntunika färdig!

Nu har jag provat något nytt igen, en tunika/klänning med en linnetopp o en påsydd kjoldel. Kjolen börjar lite längre ner på rumpan sådär som en del tunkor/klänningar är.
Jag blev riktigt nöjd även denna gång, kan låta övermodigt men nu börjar det bli riktigt kul att sy då man fått in lite teknik o kunskap om hur material o sömmar fungerar. Samt vilka smidiga tillbehör som finns för att underlätta vissa saker som tex tryck knappar. Jag har införskaffat ett instrument som hjälper till att få dit tryck knapparna riktigt snyggt. Gött, för då slipper man sy dit dem för hand vilket är riktigt drygt kan jag tycka=)

Som vanligt är det inte lätt att få lillsessan att vara modell men jag gjorde ett försök, här är gullgrodan=)

Vi får se vad nästa syprojekt blir för något...kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0