Fårcafé o trehjuling mm...

Idag var d min tur att gå upp med Lilly så vi passade på att ha lite mys i soffan framför morgon bompa. Det var så gosigt o man önskar man hade flera sådana tillfällen då tufflan är sådär lugn o go. Efter en stund kom Anders ner så jag gick för att göra frukost, när jag skulle hämta tufflis så fann jag henne såhär...


Vad ska man säga, helt underbar!

Fårcafét
Efter att Lilly sovit idag så hade vi bestämt träff med våra vänner Emma o Daniel samt deras barn på fårcafet som ligger ca 2 km bort från oss. Så vi var hurtiga o tog cykeln dit, men jag insåg sen att det nog var den sista gången jag cyklar...fick lite ont i magen efteråt. Lite synd för det är bra motion o jag älskar att cykla, lillan me.
Mysigt hade vi för att inte tala om barnen, fast mysigt kanske inte är ordet att beskriva deras vistelse där. De var helvilda men hade d sååå kul tillsammans där bland hönor, får o katter mm.



Här hänger Alma o Lilly över fårstängslet o kikar på dem.

Trehjuling
När vi väl var klara hos fåren så var det bara hem o byta färdmedel till bil då vi var bjudna till min föräldrar i Nås på middag. Min lillebror är där nu över helgen. Det blev god mat o trevligt sällskap o Lilly roade sig med mormor o morfar som vanligt=) När vi började vara påväg hem så kom mina föräldrar på att det kunde vara roligt för tufflis att få sin trehjuling nu, det är egentligen hennes tvåårspresent. Men oktober känns långt borta än o det kunde ju va kul för henne att prova cykeln lite nu när d e lite sommar kvar=) Så fram med den o vi kom inte iväg på ett tag men kul hade hon med den...


Här har vi hittat mammas mobil som vi låtsas kunna manövrera o göra precis som mamma.
Hon såg så frän ut där hon låg o låtsas skrev samt pratade i telefonen.

Den är lite stor än men de gör inget, hon älskar den endå=)
Så nu vet jag vad vi ska börja förmiddagen med imorgon...karlarna ska sätta upp dörrkarmar o tufflis o jag ska cykla=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0