Vilken dag!

Oj, oj, oj vilken dag det har varit! Den börjar med att jag under natten, morgonen hör hur d smäller utanför vårat sovrum men d kan d göra när d är såhär kallt som d är ute. Men när jag senare skulle skjutsa Lilly till dagmamman så kom grannen utspringande på vägen o hejdade mig i bilen. Han informerade mig om att vårat garagetak såg ut att bara lite böjt och att han skulle önska att vi inte gick in inna vi skottat bort snön som ligger på. Han var mycket orolig för att taket skulle kunna ge vika om vi inte gör något åt saken. Där fick jag mitt svar angående allt knakande jag hört, d var alltså garagetaket som ligger precis utanför vårat sovrum. Snäll granne måste jag säga!
Sen kom man till jobbet i all hast o började med ett utvecklingssamtal, vilket gick bra men d kändes lite stressat att ha d sådär d första man gjorde på morgonen. Sen i o jobba ett par timmar för att sedan dra till hotellet på kurs i tre timmar utan förtäring, jag blev typ hungrig! Min mage satt o kurrade så till sist fick jag lov att ta upp den lilla proviant jag tagit med mig hemifrån, russin o jordnötter i en liten burk. Ja, de andra tittade på mig men vad skulle jag göra, d andra alternativet var att spy för att jag var hungrig o illamående.
Sen tillbaka till jobbet för att lösa av vikarien, städa hela avdelningen från leksaker o kuddar. Skicka hem d sista barnen, städa lite mera o sen sätta sig o skriva ihop en redogörelse för vad som sagts under samtalet som jag hade imorse. O nu sitter jag här o skriver, men om fem minuter ska jag vara på väg hem till min familj o äta lite sen vidare på step up klockan åtta. Pusst!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0