tack att jag lever!

Hatar fullkomligt hata det här vädret!!!! Speciellt att köra i det är livsfarligt faktiskt! Jag ska förklara, det snöar tokmycket, man har inte fått bort all snö från vägen så d e nysnö på gammalpackad = snorhalt. Och inte nog med det, på den sträcka jag kör till jobbet är det alltid hur mycket lastbilar som helst vilket betyder massor utav snörök = livsfarligt! Jag har på min 45 minuters väg hit lyckats undkomma en frontalkrock och att köra in i en bil som bestämde sig för att göra en vänstersväng. Frontalkrocken höll på att bli på grund av att jag fick möte av en stor lastbil som lämnade efter sig ett typ stort moln av snörök så jag så inte en halvmeter fram en gång, visste inte allt vart vägen tog vägen o helt plötsligt får jag se ett par skarpa ljus och lyckas väja lite lätt för mötande bil som kom efter lastbilen. Allt gick väldigt snabbt. Men tack o lov för den mötande bilen som satte på hellyse så jag såg att den kom. Efter d så fortsatte jag att köra ett tag o strax innan malung så ser jag ingenting, bara ett stort moln så jag gissade att det måste vara ett fordon framför mig men jag såg inget bara ett stort grått moln, sen helt plötsligt ser jag bilens baklyktor o lyckas snabbt fånga upp att den blinkar vänster, ställer mig på bromsen o lyckas köra upp bredvid bilen, om och förbi....så vägen till jobbet idag har varit allt annat än lugn. Nu ska jag jobba, ha de!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0