Syhörna!

Nu äntligen har jag blivit klar med mina första syprojekt men d krävdes att jag fick åka hem till mamma o pappa för att få lite barnvakt åt Lilly. Det är som sagt min första projekt så ni får ha överseende men jag är själv riktikt nöjd=) Det blev en tunika och ett par mjukisbyxor i samma tyg fast med olika färg på muddarna.

Det är inte lätt att få den där damen att stå stilla o "posa" för en bra bild. Men ni får en idé om hur den ser ut. Den är randig i färgerna rosa, ljusrosa, lila, mörklila o limegrön, därav mudden i den färgen.


Som sagt, svår att få en bra bild...men det är alltså samma tyg som tunikan men med rosa muddar. I midjan är det en längre mudd som man kan vika ner. Det har varit riktigt kul att sy även om d gått på tok lite o jag har fått sprätta o göra om. Jag måste även tacka min mor som även hon sprättat åt mig idag då jag sytt med fel söm o så, TACK!
Men d här är absolut inte sista gången, nu har jag fått blodad tand för syandet så nu vill jag bara hitta en butik med bra tyger i så att jag kan sy mera.


Kommentarer
Postat av: Therese

Jag köpte tyget på en affär här i stan. Inte trikå, därav den lite större halsringningen. kommer bli bra med en knapp sen. Nästa projekt får bli en tröja till theo:)

2010-02-27 @ 19:35:19
URL: http://mirasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0