Släktfest dec. 2010

Vi har i helgen varit hos min morbror Gert o min "moster" Eva på släktkalas. Det blev så trevligt måste jag säga. Det är inte ofta man träffar sina kusiner o morbröder m respektive längre=( Så d var ett bra initiativ av min morbror Gert att ordna kalas! Kalaset ägde rum igår med mat, efterrätt, fika o så mat igen...de sparade inte på något måste jag säga o allt smakade supergott såklart=)
Mina små sessor hade en tidig julafton kan man nästan säga för både Lilly o  Sandra fick paket av allihopa. Lilly var helnöjd som fick öppla (öppna) alla paket för Sandra fixar ju inte den grejen riktigt än=) O mamma (jag) var superglad o nöjd över allt de fick.

Här är gullstumpan med en klänning som jag faktiskt inte kunde låta bli att köpa när jag såg den på HM. Det får bli en av julhelgens festklänningar. Den röda klänningen fick Sandra från morbror Gert med familj samt respektive...dvs tre kusiner o två respektive=) för att riktigt förklara d=)
De tre bodysarna (med hjärttema) fick hon av morbror Rolf m familj, alltså fru samt två kusiner=)
Ja, då var väl d uträtt o klart...hur som haver så är jag supernöjd...till den röda klänningen fick vi även ett par röda strumpbyxor. 

Här är d som Lilly fick, två toppar en grå o en lila med vita hjärtan som hon fick av morbror Rolf med familj. Skorna som är bedårande fick hon av mig o maken setet med tröja o byxa fick hon av min mormor alltså Lillys gammelmormor. Det var menat som julklapp men hon gav d till Lilly direkt o då var d ju liksom kört att försöka förklara för lillan att hon var tvungen att vänta till jul innan hon fick öppna d så ja...d blev tidig öppning. Hårbandet fick hon av morbror Gert med familj tillsammans med en liten kittyväska fullproppad med hårsnoddar o hårspännen. 
TACK alla för allt fint!!!!

FESTEN
Jag var så dålig på att ta bilder på festen men jag tog dock en när alla satt o åt=)

Så ja, här är vi allihopa utom jag, Anders o Sandra som satt i soffan. Men vänta lite...min bror är inte heller med...ja, han var väl på toan kanske=)
Nästan alla är med i alla fall=)

Resan hem
Resan hem gick riktigt bra måste jag säga. Vi slog följe efter mamma o pappa samt lunchade tillsammans med dem. Det var trevligt, man kände liksom lite gemenskap under färden=)
Men nu är vi ja, som ni förstår hemma o barnen sover. Det ska vi också göra snart bara vi får i oss lite te o ja, något mer. Har inte bestämt vad d blir än=)
Kram o sov gott!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0