Nya byxor o gardiner

Igår så hann jag få lite tid framför symaskinen vilket var mycket uppskattat av mig så det blev faktiskt ett par byxor till Lilly. Men såklart började det hela med ett fjasko, jag lade avig mot avig o sydde på till jag inser vad jag gjort. Det var bara att sprätta upp o sy om=(

Vad ni ser är baksidan på byxorna, d randiga tyget är från jofotex o mudden från Kd textil här i byn.
Vad jag inte tänkte på dock när jag tryckte var att tyget är ganska tunnt så lite utav färgen gick igenom till nästa lager, bittert. Så jag ska försöka tvätta bort d genom att göra som man inte ska, tvätta före 72 timmar just där. Annars får jag väl slå på stort o göra blomtryck på framsidan också...Trycksakerna är förresten från panduro.
IDAG
Idag trots huvudvärk så tog jag mig en stund o nålade mina blivande köksgardiner o nu ikväll när huvudvärken försvunnit kunde jag sätta mig o sy färdigt dem. Jag blev ganska nöjd, hade tänkt mig ett liknande tyg eller exat samma faktiskt bara att bakrunden är svart o stjärnorna vita men det var slut o gick inte att få tag på mera. Hon hade en lite stump kvar som jag tog dock. Får se om det blir gardiner till badrummet eller dukar till kök o hall...
I alla fall tyget till köket är alltså vitt med små svarta stjärnor på o jag vet inte om jag tyckte det blev för ljust nu till höst, vinter. Men jag får väl murra till d med mörka dukar o röda ljus till hösten o julen...för nu byter jag inte mer.

Som sagt jag får murra till d lite, men jag tror också att det kommer att göra sitt när vi får ut kökssoffan o in med svarta trästolar runt bordet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0