Ny klänning o gardiner färdigt!

Som jag skrev i d andra inlägget så tog jag lite extra tid framför maskinen idag så jag fick äntligen gardinerna till lillsessans lekrum färdiga samt en klänning gjord i samma tyg då det blev en bit över=)

Tyget är säkert som bekant från IKEA, många har det hemma men jag kan inte hjälpa d. Jag bara älskar d!
Nu är det bara lite tavlor samt målade dörrar som saknas i lekrummet för att det ska bli lite mysigare o finare.

Här är en bild på sessans sovrum i vilket hon bor nu. Jag har ju lovat bilder men ni får en nu. Gardinerna där har jag också sytt, tyget har vit botten med små gröna prickar på o är från min lokala tyghandel KD textil. Lillsessan har även fått en ny säng, IKEAs hemnes som jag varit ute efter ett tag nu. Maken fyndade den på fyndhörnan när han var i Uppsala sist. Sessan älskar den o det har hittills inte varit något problem för henne att sova i den vilket varit så skönt!

Blev färdig med denna nu ikväll så jag har inte hunnit testa den på Lilly än. Det ska bli spännande o se hur den sitter. Mönstret eller idén till klänningen har jag snott av min goda vän Therése som också syr en hel del. Jag kunde inte motstå att göra så då jag såg en klänning hon gjort till sin tös. Om den sitter bra så har jag tänkt att hon ska ha den på söndag då vi ska på barnvälsignelse för Emma o Daniels lilla nykomling, Ellen.
Vi hörs!


Kommentarer
Postat av: Therese

Det tyget är verkligen underbart! Mira har det i sitt sovrum också. (som gardiner)

Hoppas klänningen passar. Modellen är en keeper, lätt att göra och sitter bra.



Kram

2010-08-06 @ 22:33:24
URL: http://mirasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0