Nu är hon äntligen hos oss!!!

Jag har inte bloggat på ett tag på grund av en väldigt legitim anledning=) I torsdagsnatt så åkte vi äntligen, i rallyfart ska nämnas, in till BB i Falun. Allt gick hur snabbt som helst dock inte smärtfritt=) O nu har vi äntligen vår lilla gullstumpa hos oss. Ja, det blev som det tidigare var förutspått en lite tjej till. Hon är helt underbar o man fattar inte riktigt vad som skett än. Lilly är tok stolt o ska bara klappa, krama o pussa på lillasyster hela tiden. Både kul o enerverande på samma gång. När vi skulle hämta Lilly som varit hos farmor o farfar hade hon lärt sig säga storasyster så d berättade hon glatt att hon blivit. Det lät något i stil med "stojasyttej", det är alltid svår att skriva uttal...
Förlossningen
Inte så mycket att förtälja faktiskt. Jag hade morlande mensvärk hela torsdagskvällen men den tilltog runt tio, halv elva snåret. Jag som inte hade värkar sist utan vattnet gick visste inte riktigt när d var läge att ringa BB eller hur man mätte en värk. Så mitt i allt värkarbete slog jag fibrilt i min vänta barn bok o fick fram informationen jag behövde o insåg snabbt att det nog var dags att ringa=) Då hade jag tre minuter mellan värkarna o rekomendationen för oss som hade tio mil att åka var att kontakta BB när d var tio minuter mellan värkarna. Vattnet hade då även börjat att läcka så in for vi till BB. O jag kan lova att det gick snabbt, Anders som blev berövad rallykörningen  förra gången fick denna gången ta igen den med råge för på 50 min var vi inne på BB i Falun. Men jag måste tillägga att det var bra körning o inte alls mycket trafik på vägarna.
När jag kom in kollade man hur mkt jag var öppen vilket var fem centimeter o då var klockan strax efter ett. Så jag fick ligga kvar i förlossningsrummet o igång satte värkarna på allvar o lustgasen var faktiskt en rikgtigt trevlig vän denna gång=)
Två timmar senare så föddes vår andra dotter=) 03.12 närmare bestämt o då hade jag krysst värkar i 11 minuter. Så som jag sa, det gick snabbt men för det så gjorde det otroligt ONT o jag sa till Anders att jag kom ihåg varför jag sagt alldrig mer den gången jag fick Lilly. Jag sa samma sak denna gång=)
Men barnmorskan hävdade att jag var gjord för att föda barn för jag skötte mig så bra o allt gick så snabbt att hon undrade om vi skulle träffas om två år igen. ALDRIG! Sa jag...=)
Sen när mini fått snutta lite så kom frukostbrickan in o det var länge sen det satt såååå bra med frukost som just då. Jag fullkomligt slukade den=)
Sen kunde vi äntligen komma ner på BB o få ett rum där vi kunde sova. Efter ett par timmars sömn blev det frukost igen o lika gott var det denna gång=) Sen sov vi lite till o träffade till sist barnläkaren. Han konstaterade att allt såg bra ut så om vi ville fick vi åka hem vilket var precis d vi ville. Så hem åkte vi runt kl ett samma dag vi fått.
Här lite bilder på nyförvärvet...Än har vi inte bestämt något namn men det är ganska nära nu....Ni får vänta o se=)

Här ca 13 timmar gammal=)

Påbylsad i sin vagn...hon var så kall så jag fick sätta strumpor på händerna som vantar.

En mycket stolt storasyster som ska visa o säga vad allt heter...öga, näsa o mun...

Här i vagnen idag, med nya rosa filten o vagnsleksaken från mormor o morfar samt en nysydd mössa som jag gjorde nyss=)
Med det minsta mönstret ever=)

Kram o ha d så får vi se när jag får datatid igen=)


Kommentarer
Postat av: Therese

Åhh vilka mysiga bilder på ert lilla underverk! Hon är verkligen fantastisk. Längtar tills vi träffas! Alltid kul att få läsa förlossningshistorier, även om du berättade det mesta i telefonen:) Lilly ser verkligen stolt ut, hoppas det kommer att funka bra mellan dom.



Om du menade bröllopsfotografen så var den väl sådär. Lite smårolig här och där, men förövrigt ingen höjdare. Jag gick o la mej innan den var slut (har sett den förut).



Ta hand om er nu och myyyys! :)

2010-08-29 @ 13:21:27
URL: http://mirasmamma.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Visst går det fortare andra gången! Hade en liknande andra förlossning som dej, så jag är glad att vi bara har 3,5 mil till Uppsala. :-)



Återigen ett STORT grattis "tä ero lisskullâ"



KRAM!!

2010-08-29 @ 14:42:39
Postat av: Malin John o Majsan

Åh, vilken uuunderbar liten skatt! Nu får ni mysa o gosa och förhoppningsvis sova i massor. Vi längtar tills vi får se det lilla underverket live =)

Kram från oss 3

2010-08-29 @ 23:34:51
URL: http://viistan.blogspot.com
Postat av: Jenny Persson

Hej familjen Palm ! Jag har inte hunnit gratta er ordentligt till er nykomling, ett jätte grattis och jag hoppas att ni alla mår jätte bra och har det toppen där uppe ! Kram Jenny

2010-08-30 @ 12:35:37
URL: http://jennytranar.blogg.se/
Postat av: jess

var gärna med i min tävling =)

2011-02-18 @ 11:54:51
URL: http://jkaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0