Migrän, bläääää!

Natten o dagen har inte varit höjdare för min del. Jag somnade med intensiv huvudvärk igårkväll o alvedon, som är typ d enda man får ta när man är gravid, hjälper ju inte alls lika bra som tex ipren. Jag vaknade även med huvudvärk o kände mig allmänt borta i huvudet, som om ögonen hängde nere vid näsan eller så.
Jag o Lilly gjorde oss dock klara för att komma iväg till dagmamman o vi kom i tid=) Det gick riktigt bra att lämna henne idag, hon gav mig en puss, sa "hä då mamma" o gick in o lekte med d samma. Känns riktigt bra! Jag fick en inbjudan av svägerskan till lunchdejt på cafét o det tog mig inte lång tid att tacka ja=)
Så först åkte jag hem o började sy på mina gardiner till köket för att sedan slänga mig i duschen o sen ge mig iväg. Det blev en bit paj till mat o sen glass till efterrätt=)
Jag kollade upp så mkt jag kunde om lchf igår på nätet o bestämde mig för att börja strax efter jag fått barnet. Det fanns inga risker med att amma när man åt denna kost men man skulle inte köra den mest strikta varianten utan äta även de röda grönsakerna som innehåller lite mera kolhydrater. Min ammning med Lilly var inte så bra heller för jag hade så tunn mjölk så jag fick tidigt börja med ersättning, så skulle d vara lika denna gång är d inte säkert att d skulle bero på kostomlägg enbart.
Vad jag skulle komma fram till med allt detta prat var att jag i frid tog mig glass till efterrätt=)
När jag kom hem hade jag fortfarande sprängande huvudvärk så jag lade mig o sov men vaknade med huvudvärk igen. Tog en värktablett o åkte o hämtade lillan. Men jag ringde mamma direkt jag kom hem o bad henne komma hit efter jobbet o ta Lilly en timme om hon orkade. Snäll som hon e kom hon hit en timme så jag fick lägga mig igen o efter det släppte värken. Jag har inte känt något nu iallafall, skönt...hoppas den inte kommer tillbaka till natten.


Kommentarer
Postat av: Malin

Som jag sa...migrän efter två dar! Det kommer som ett paket på posten =)

2010-08-24 @ 23:00:55
URL: http://viistan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0