Mor o dotter o så dotter...

Ja det var vi som åkte en tripp till Falun igår, jag min mamma o så Lilly. Men att Lilly får följa med igen på en mamma dotter träff kommer inte hända igen på ett tag insåg jag. Hon har blivit aldeles för stor o har en allt för stor vilja om vad hon vill o tycker är kul. Men det var värt ett försök. Vi fick lite shopping gjord samt åt gott. På matstället så fick vi samma servitris som Anders o jag hade när vi åt där för två veckor sen. Hon är riktigt trevlig o blev snabb Lillys favorit då hon (utan av vi behövde fråga eller be om d) fick en egen tallrik o ett eget glas med vatten med sugrör i. O inte nog med det, Lilly blev under middagen lite grinig o vad dyker upp då bakom ryggen på henne. Jo servitrisen med en chokladbit, Lilly blev stormförtjust o tackade för biten som hon sedan åt snabbare än kvickt=)
Jag hittade ett par linnen o en topp men jag skulle egentligen ha haft en mammabadräkt o en lite rymmligare jacka, men vad gör man när det inte finns att få tag på. Jag lär väl beställa en på HM o hoppas att den passar när jag får den...jacka är d svårare med. Lite kläder till Lilly blev d med då hon har blivit för lång för sina tröjor.
Sen skulle vi avsluta med storhandling på MAXI något som jag vanligtvis tycker är väldigt trevligt o kul men Lilly var så trött att jag stressade genom affären o bockade raskt av min matlista. Positivt med det var väl att d inte blev någon onödig shopping i alla fall=)
Sen värmde jag välling o skulle ge henne i bilen på vägen hem men d var int lillan alls med på o slängde bara bort flaskan o ville inte ta den från mig. Så det var bara att stanna o lugna ner henne så hon kunde få i sig vällingen. Sen hade jag trott att hon skulle somna bums för trött var hon, men nä då, hon fick en kick av vällingen o höll låda hela vägen hem. Hon hade fått ett halsband av mormor som hon var föga intresserad av under första res tiden men efter vällingkicken var halsbandet enormt intressant o d skulle sättas på sen tas av o så på igen... Hon somnade dock snabbt då jag lade ner henne i sängen men vaknade i natt o höll låda. Jag kom till sist på att hon måste vara mera hungrig för hon hade ätit så dåligt under dagen så i med mera välling sen sov hon. Pusst. Så nästa gång vill jag BARA gå med min mamma o mysa o strosa runt i staden utan att känna mig stressad o irriterad. Men tack mamma för ditt stora tålamod du hade med oss båda får jag säga=)
Så ja, jag hoppas nu på en lugn hemmakväll men först så ska jag faktiskt o titta på en dubbelvagn här i Malung efter jobbet. Fick ett tips av en förälder som sett en babytravel som jag utrykt att jag var sugen på. Så d kanske blir en vagn med hem i bagaget, vi får se=)
Ha d!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0