Lördag...

Vilken dag, det har varit fint väder men riktigt blåsigt så att vara ute har inte varit allt för skönt.
Vi började med en seg morgon, riktigt skönt men sen kom pappa o då skulle barnens rum listas både i golv o tak samt dörrfoder. Det var ett år sen som vi gjorde rummen så d var väl på sin tid att listerna kom upp=)
Under tiden stack jag o Lilly tillsammans med Emma till en loppis i Skålö i hopp om att göra storfynd...tyvärr blev d inte så för oss men vi fick komma ut o göra något annat. Helt fyndlös ska jag inte säga att jag blev, jag köpte en pop up leksak till Sandra för 20 kr, både Emma o jag köpte även lite godis till smådamerna.
Väl hemma var d dags för matlagning, fisk m purjolök o ris fick d bli, mycket gott faktiskt.
Sen, ja sen blev d lite mera utevistelse, gungning o cykling. Lilly har blivit riktigt duktig på att cykla nu, hon kan sätta sig på cykeln själv o cykla iväg, riktigt kul både för henne o mig=)
Någon annan som avancerat är Sandra, låt mig säga såhär, Lilly lärde sig krypa vid 9,5 månader. Sandra nu 8,5 månader har nu ställt sig upp mot saker samt börjat gå med gåvagnen o hon är bara sååå nöjd=)
D e så kul o se henne för d är som att en helt ny värld har öppnat sig för henne o på sätt o vis så är d säkert så.
Sen har jag gjort min första riktiga semesterplan. Jag ska till min kusin Therése som bor nära norsholm tror jag d heter. Den 15-17 Juli ska jag spendera HELT själv med henne o bara njuta o SOVA länge på mornarna. Hoppas jag i allla fall, man kommer säkert vakna på rutin o tro att man hör barnskrik...nä lets hope not=) Ser i alla fall fram emot d=)
Förövrigt ikväll så har jag försökt hitta något att se på tv´n men d e ju bara en massa skit rent ut sagt. Så jag gick in på sf anytime som man har via telia (smygreklam) men hittade absolut inget där heller så nu sitter jag här o är lite bitter över kvällen. Maken är på tonår där han har ansvarit just ikväll, Bondkväll. De är hos en bonde o typ spelar ko bingo o grillar korv tror jag=)
Ja, ja...ha d gott!


Kommentarer
Postat av: Sara

Va skönt det låter med ensamsemester! Det är du värd :) Läser om ditt liv med barnen och beundrar sig och alla världens hemmaföräldrar mer och mer... Ser fram emot att du ska komma hit! Det ska bli så mysigt! Stor stor kram!

2011-05-21 @ 23:51:06
Postat av: Therése

Oj, oj, OJ, vad mysigt vi ska ha det på vår lilla seemester...

2011-05-22 @ 15:13:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0