Härlig dag

Idag har varit en bra dag måste jag säga. På förmiddagen så hade jag Emma S med sin lille William här på besök. Vi tog först en liten promenad i d fantastiska solskensvädret sen tog vi en fika. Jag bjöd på fruktsallad med glass, det har blivit en hit nu på sistone o  så känner man sig lite nyttigare än om man skulle äta kakor=)
Lilly fick jag hämta hos dagmamman lite tidigare då hon blött ner sig totalt o behövde nya utekläder O innekläder...man vet inte vad man ska sätta på barnet snart. Det är bara såååå blött ute o till o med galonen hjälper inte för vattnet kommer in i alla springor som finns mellan sko o byxa, mellan jacka o galon osv....Man blir alldeles matt. Men nu har jag en uppsättning på tre par galonbyxor o två galonvantar...måste bara införskaffa ett par till stövlar sen tror jag att vi ska klara denna månad med totalt slaskväder som vi nog står inför=)
Väl hemma i alla fall så gick vi till lokala lekparken där vi träffade på flera mammor med sina barn, sådana vi inte träffat på evigheter på grund av att vi alla varit sjuka i omgångar o inte kunnat råkas.
Sen bar d av till kusinerna Oskar o Wilma för lite mellis o lek. Men när vi skulle gå så blåvägrade Lilly o hon fick mycket snällt nog stanna ett tag medan jag gick hem med Sandra o kunde laga mat i lugnan ro=) TACK kära Rut för det!!
Ikväll ska jag nog för första gången på länge bara dega framför tv´n tror jag. Jag har precis läst ut min bok som jag köpte för ett tag sen. Jag sträckläste en vecka o nu är den slut, känns lite jobbigt faktiskt. Men så är d alltid när en riktigt bra bok tar slut tycker jag, känns som en god vän lämnar en liksom...
Ja, sen ska jag sy en liten mössa till William också...hoppas att den blir bra.
Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0