BVC besök med barnen...

Igår var jag på bvc med båda barnen. Lilly skulle på sin 2,5 års kontoll, mycket spännande då jag inte varit där med henne på ett år tror jag. Hon var hela 92 cm lång o vägde ca 13,7 kilo. Inte illa...Att prata hade hon inga svårigheter med, jag hade glatt kryssat i att hon kunde mer än 50 ord o d tror jag att hon gav smakprov på. Då min sköterska sa " jag förstår om du inte är orolig för hennes tal=)". När hon fick ett papper framför sig tänkte jag för mig själv, undrar vad d blir....Men till min förvåning så gjorde hon faktiskt en huvudfoting=) Vi har ganska nyss introducerat detta hemma o hon gör dem också oftast bara på beställning då man frågar om hon kan göra en. Så det var en mycket stolt mamma som lämnade bvc med sin dotter igår, d enda hon inte ville göra som annars händer väldigt ofta hemma var att hoppa jämfota upp o ner. Men vad kan man begära, tjejen gjorde ju en huvudfoting=)
Sandra hade också gjort bra ifrån sig, man har varit lite orolig för hennes vikt. Inte jag men de på bvc, d var samma med Lilly nämligen hon har alltid varit liten o är än men hon mår bra så jag har inte oroat mig så mkt för Sandra. Men i alla fall så hade hon lagt på sig ett kilo sen vi var där sist, typ tre veckor sen så både sköterskan o jag var nöjda. Hels 68 cm lång var hon också...d går fort nu o kläderna byts ut fortare än vad pengarna ramlar in i plånboken=(
Lilly slet ut sina byxor så mycket i stl 74 att jag inte har en enda byxa kvar. Lilly kröp på ett väldigt speciellt sätt så d blev hål i vartenda vänsterknä.
Ja nog om detta=)
 Här är gullungarna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0