Sjukdagar, Uppsalaresa mm

Ja, som ni säkert sett så har Lilly varit sjuk i veckan som var men hon piggnade på sig snabbt så vi kunde göra min efterlängtade resa till Uppsala. Slutsatsen efter att ha lagt ihop sjukdomsförloppets alla symtom blev förkylning i magen. Något jag kanske borde förstått direkt då jag jobbat på dagis o sett d flera gånger men i allt annat som hände just då slog d mig inte förens senare att d var d det var. Men nu får hon hostmedicin o så hon mår bra o matlusten är d nu inget fel på alls=)

Under eftermiddagen på torsdagen såg  d ut såhär vid köksbordet...Lilly kom på den briljanta idén att man kan ju ha legoklossarna som pennställ=)

Fredag
På fredagen bar d först av till frissan för min del o maken fick vara hemma med barnen vilket gick jättebra. Jag är nu mera ganska blond...lite ovant än...men en slingning till så är jag nog helblond kan man säga. Men just nu är jag ljusare än jag varit på säkert tre år...
Tänkte ni skulle få en bild på d men jag var ingen bra fotograf åt mig själv=)
Efter frissan bar d av till Uppsala o resan gick riktigt bra, det blev någon lite dust med Lilly ang dvd spelaren men annars skötte d sig uttmärkt. Sandra hon sov nästan hela resan.
Väl hos brorsan så var d först husesyn av nya huset, ett riktigt trevligt hus. Övervåningen är inte iordninggjord så min snickarbror kommer att ha att göra ett par år framåt men jag tror han bara tycker d e kul. Nu har han ju ett garage o en källare där han kan ha alla sina snickarprylar upp hela tiden så han kan gå o pula...gött för han. Lite skillnad mot balkongen i stan=)
Sen blev d väl mest mys o god mat samt tröstning av trötta barn, TACK en en gång för all hjälp med barnen min kära bror o svägerska!!
På lördagen bar d av in till stan för att göra mina nödvändiga inköp. Gissa om jag blev nöjd o glad när jag ser att den tvättställsblandare jag suktat efter men som varit alldeles för dyr var nedsatt mer än 50 procent! Jag tog den direkt o betalade=)
Sen blev d skor också, hela tre par!!! Det har jag inte köpt sen, sen, jag har aldrig köpt tre par skor direk faktiskt.
Här är dem

Jag är sååå nöjd med mina köp. Dessa skor inhandlade jag med en skrikande Sandra på ca en halvtimme. Som tur var kom Sara o Jacob till min undsättning.
På ikea hade jag ca en halvtimme på mig att hitta d jag skulle ha men det mesta kom med. Viktigast var ju köksstolarna=)


Här min lilla stumpa som hjälper Sara att diska samt provsmaka söndagsmaten=)
Vär gjort d blev supergott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0