Skön helg!

Oh, för en gång skull så har jag faktiskt haft en faktiskt ganska lugn helg. Jag har kunnat vila upp mig o känt att man faktiskt har haft helg. Det behövdes efter förra veckan! Lilly har dock varit lite gnölig men d får man väl ta när stortänderna är på g. Sen har d väl inte varit så kul att bara umgås med mamma o pappa hela tiden. Vi försökte träffa lite kompisar på lördagsförmiddagen (långt ord) men antingen så var barnen sjuka eller så var föräldrarna sjuka. Det var lite trisst, fass med fasit i hand så var d nästan bra för jag hade tänkt baka en kaka lite snabbt innan de då skulle ha kommit o när jag väl skulle sätta igång så visade det sig att allt mjölet var slut. Det hade min gubbe glömt berätta, han gjorde våfflor en dag i veckan som var o då hade mjölet tagit slut. Det är inte så lätt att ha koll på allt man har i kylen eller i skafferiet nu när man inte är hemma så mycket=)
På eftermiddagen åkte Lilly o jag till mormor o morfar i nås, Anders skulle vara o döma i bandyn på vanånättar i Vansbro. Jag tog med mig tyget till nås o satte mig för att sy medan morfar o mormor hade fullt upp med att underhålla Lilly. Kände mig faktiskt lite skyldig efter ett tag, att de fick passa henne så mycket. Hon är ju inte direkt lika stilla o lugn som hon var för ett par månader sedan. Sen hon började gå, o framförallt sedan hon började hos dagmamman har hon blivit minst sagt intensiv! =) Men, jag tror de tyckte d var kul fast ganska skönt när vi åkte=)
Söndagen var ganska lugn, Lilly gnölade på men efter lite besök från kusinerna, sömn o sen utetajm i kusinernas egengjorda "vintervärld" blev hon riktigt nöjd o riktigt go o mysig. Lite stimulans var allt som behövdes kanske=)
Ja, ja lite städning blev d väl också men d hör väl till när man väl är hemma=)
Vi hörs!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0