kanske dags att skriva något...

Nu var d då länge sedan jag skrev men jag har inte haft tid att sitta vid datorn. Helgen i Uppsala bara flög förbi, det går alldeles för fort...jag önskar att man haft ett par dagar till på sig. En liten tröst är dock att de kommer upp i helgen för min bror ska gå på timmringskurs i snöån. Så då hinner vi träffas lite mera.
Det är lätt att det blir lite mycket shopping när man kommer ner sådär till stan...tiden gick mycket till det tyvärr. Först var det ikea på lördagen som tog hela förmiddagen, suck, men som tur var fick vi barnvakt av brorsan o Sara som tog med Lilly till ett lekställe. Det var en stor stor lokal med hoppborgar, kanor i olika längder, bollhav, madrasser o klätterdon med mera, med mera. Hon hade då stortrivts där vilket kändes bra i moders o fadershjärtat. På lördagkväll intog vi tv soffan o tittade på slagerfestivalen men det slutade med att Sara o Jacob somnade i soffan o jag tog disken medan Anders kolla in röstning o poäng o ja, var inne i det hela så att säga. Jag mer eller mindre sov i Anders knä under omröstningen...så seeeegt!
På söndagen blev det mera shopping men denna gång på gränbygallerian, jag var tvungen att ha en del saker. Jag hittade allt jag tänkt vilket var fantastiskt men även där drog tiden iväg på något underligt vis.
Jag skulle önska att man kunde göra besöken tätare så man inte hade så långa shoppinglistor, typ bara en smörkniv på ikea o en topp till lillan=)
På söndagskvällen packade vi in oss i bilen o for till Maxi för att handla lite frukost o mat till veckan, köpte en färdigvälling o gav Lilly o tyckte allt gick så bra. Hon drack allt o verkade lite trött, men icke, hon hade konsert för oss hela vägen hem så både jag o maken var ganska trötta i huvudet=( Klockan tio kom hon i säng så gissa om hon varit gnölig hos dagmamman sedan. I går hade hon fortfarande inte kommit ikapp så det blev en hemmadag med mig istället. O gissa om jag fick saker gjort hemma, oj, oj, oj!
Jag:

  • dammsög hela nedervåningen
  • våttorkade hela nedervåningen
  • satte upp hyllor o annat i lekrummet
  • städade toaskåpet o märkte upp byttor så man var allt ska va
  • städade skafferiet o märkte upp plastbyttorna
  • bakade kakor
  • lagade mat
  • solade lite
  • vattnade utelanden
  • städade min garderob
  • o lite till=)

Så jag är ganska nöjd med hur allt blev. Lilly var bara så nöjd över att få ha varit hemma med mig. Hon dammade med sin egen trasa o städade o "hjälpte" mig när jag plockade o sorterade=)

Idag slutar jag tidigt så jag hinner nog få lite mera gjort idag, ska hälsa på en nyfödd bebbe först bara.
Kram!


Kommentarer
Postat av: Sara

:) Va duktig du är! Snart ska jag också vara hemma och dona... Risken är väl bara att man tycker att man har all tid i världen och så står man sista somamrlovsdan och städar förrådet istållet för att sola!



Ska bli roligt att se er så snart igen, det har bivit långt mellan gångerna nu i vår!

2010-06-02 @ 08:02:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0