Värdelöst mobilköp!!!

Idag glad i hågen åkte jag till vår telebutik för att äntligen införskaffa mig en ny mobil. Jag visste på ett ungefär vad jag ville ha, det skulle vara en samsung pekskärms mobil. Lika bra att skaffa något som inte är ute direkt då jag köper mobilen tänkte jag för jag är en sådan som sliter ut mobilen tills batteriet inte vill eller orkar mer=)
Jag kom hem med en riktigt ny modell cool o android typ (vad nu d innebär egentligen, har fått d förklarat flera gånger men,men). När jag väl startar upp mobilen inser jag att inget är på svenska, men jag lyckas läsa mig till så pass att jag kunde få allt som står i/på mobilen på svenska. Men när jag skulle börja skriva ett meddelande så var d bara engelska som gällde eller portugisiska, nederländska, tyska eller franska. Jag fick spunk på mobilen o ringde samsung support för hjälp. Där fick jag svaret att jag var tvungen att ladda hem svensk ordbok samt svenskt tangentbord. Detta gjorde jag men tror ni d fungerade eller??? Nej, telefonen ville inte veta av mina hemladdningar o fortsatte att ha engelsk ordbok...suck... men inte bara d! Pekskärmen för tangentbordet var ju totalt värdelöst...man ska ha så små fingrar som min tvååriga dotter har! Vem har d???
Nä jag var så totalt missnöjd med denna telefon o ville bara gråta, så jag ringde butiken o frågade om jag fick lämna tillbaka den o byta. Detta fick jag så imorgon lämnar jag snufflan hos faster o för att sedan gå på riktig mobiljakt o jag hoppas komma hem med något vettigt denna gång. Inte en samsung spica i allla fall. Snygg var den o många kula andra funktioner men totalt värdelös pekskärm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0