Tråkigt besök på mvc mm.

Ja, igår var det ju fantastiskt väder så nog blev det en del utevistelse igår med.
Men först lite om mitt besök på mvc, när jag gick med Lilly så  såg jag fram emot varje mvc besök för det var så mysigt o kul. Barnmorskan jag hade då var helt fantastisk o hon tog sig verkligen tid med en o ja, var go helt enkelt. Man kände sig trygg o omhändertagen, hon förklarade allt hon gjorde o sa om man låg bra till med tryck o andra värden mm. Denna gång har jag fått en riktig surpuppa som inte är go för fem öre. Det känns som när man åker o besiktigar bilen, man kollar om allt e ok får ett papper o sen åker man hem o konversationen är minimal. Så kändes det igår, jag var ju för det första tvungen att ha med mig Lilly vilket gjorde det hela lite mera kompliserat än vanligt. Men mamma hade laddat med en burk russin, o vad sa tanten om de? Jo, hur blir dina tänder av det där böjde hon sig fram till Lilly o frågade... Skit i det tänkte jag, hellre en lugn Lilly än en som rusar omkring o tar på o är i alla dina grejer. Men det tänkte jag som sagt, sa det ju inte högt även om jag skulle ha velat det. Sen tog hon trycket på mig, mumlade några siffror o sa inget mera så jag fick själv fråga om det var okej. Alla har liksom inte koll på vilka siffror som är bra o inte, kan man inte som barnmorska haspla ur sig om man ligger bra till???
Sen skulle vi lyssna på hjärtljuden, maskinen strulade men till sist fick vi höra små underbara tickande hjärtljud o Lilly var så farsinerad av vad hon fick höra. Så jag sa till henne, är d lillasyster som låter där inne. Varpå tanten är snabb o svarar "eller lillebror". Nä d e lillasyster sa jag. "eller lillebror" sa hon igen, "hur vet du att det är en lillasystyster?" sa hon. Jag förklarade att vi hade tagit reda på det. Varpå hon förklarar att det är sååå osäkert o huuur kan du gå på något sådant mm. Än en gång tänkte jag, skit i det o måste du vara så sur. Om jag vill säga lillasyster så är väl det ändå min ensak o inte din tänkte jag men sa inget, bara höll god min o log. Det är ju inte så att jag inte vet att det bara är 96% säkerhet med att kolla ó vi blir inte besvikna om det blir en grabb, men just nu vill vi säga lillasyster.
Så ja, vi gick därifrån så snabbt vi fick o gick in på en annan avdelning o hälsade på faster Rut som jobbade. Hon jobbar på äldreboendet som har sina lokaler i samma hus. Det var mycket roligare för både Lilly o mej. Där bjöd en annan kvinna Lilly på vatten i glas samt sugrör o Lilly var helförtjust!
Sen åkte vi hem, fikade lite o sen ut igen fast denna gång i cykelkärran. Jag hade tänkt att vi skulle göra årets första grillning så vi behövde upp till affären o handla lite, också det än hit, Lilly älskar att vara med o handla. Sen slutade dagen med att vi grillade korv o hamburgare som vi satt ute i vårsolen o åt. Riktigt mysigt faktiskt!
Tyvärr blev det inga bilder men ni får använda fantasin=)
Så det var min dag...


Kommentarer
Postat av: Josephine Olsson

Hej!

Kul att läsa din blogg, men så fruktansvärt tråkigt med en sur mvc-tant. Man borde få byta om de är otrevliga. Så käppt att säga så till Lilly också.. Ja, en del människor är helt enkelt svåra att förstå sig på..

Ha det toppen iallafall! Kanske ses i helgen!

Kram

Josse

2010-04-15 @ 20:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0