Påsk igen!

Ja, jag har inte skrivit på ett tag nu men här är jag igen. Det har varit så otroligt mycket på att jag helt enkelt inte har haft tid att skriva samt att jag håller på o målar om rummet som datorn står i så den är täckt mestadelen av dagen. Jovisst, målar om, ingen ro o vila nu i påsk. Men det har jag nog redan skrivit att jag skulle göra, det går enligt planerna i alla fall. Jag har inga bilder än men det kommer när jag är helt klar. Jag har vid det här laget målat runt fönster, dörren samt garderoberna. Det har gått från brunt till vitt och det känns så fräscht! Även väggarna ska bli vita imorgon, då ska jag få barnvakt utav farmor o farfar medan jag ska rolla. Igår var det mormor o morfar som var hos oss hela dagen o var ett riktigt stöd. Jag han o göra två strykningar samt få lita annat gjort, mamma underbar som hon är städade både kök, hall o vardagsrum åt mig. Helt fantastiskt!!!

När mormor o morfar kom hade de påskpåse med sig till Lilly, o i den var det ett set med kastruller, mått, vispar, kokhanske samt grytlapp. Gissa om det uppskattades! Så jag fick bjuda till o göra en lite spis åt henne utav en stor kartong vi hade liggandes. Men det är skönt med barn, de är inte så kräsna i den här åldern så hon blev jätteglad för den=) Men det ska väl komma en "riktig" spis när hon fyller år i oktober är det väl tänkt.

Sen fick vi besök av en påskkärring eller vad man nu ska säga. Det är killen som Anders jobbar med, han hade målat kort som vi fick o i gengäld fick han såklart lite godis=) Han var riktigt stilig=) Annars har vi klarat oss ganska bra från tiggande påskkärringar. Jag är väl inte så mycket för det där, det går väl an när det är någon man känner men när alla byggdens barn kommer som man aldrig sett kan det bli för mycket tycker jag.

Idag bar det av till farmor o farfar där vi fick påskmiddagen, helt uttsökt! O så här fin var lillstumpan då=) Här har hon hittat mammas väska o den är väldigt intressant. Jag skulle vilja påstå att alla väskor är väldigt intressanta just nu. Man kan ju säkert fynda något, måste hon tro=)

Det blev en påsktårta till sist o så här såg den ut. Vit marsepan med ett fågelbo som centerdekoration. Fågelboet är gjort av smält mörk choklad o krossade special K flingor. Innehållet är vanlig sockerkaksbotten med två fyllnignar, fyllning ett är hallonsylt blandad med vispad grädde, fyllning två är smält mörk choklad blandad med vispad grädde. Det blev faktiskt riktigt gott. det som kanske ser ut som en polkagrisstång runt tårtan är en rullad marsepan slinga som jag målat ränder på med vanlig röd karamellfärg.
Testa om du vill=)
Ja, hittills har vi haft en bra påsk, god mat och gott sällskap i dagarna två. Sen gjorde det inget att Lilly sov riktigt bra natten som var. Jag hoppas att denna natt blir lika bra.
Vi hörs!


Kommentarer
Postat av: Therese

Vilken fin tårta. Låter som att ni haft en mysig påsk. Kul att få lite målning gjord. Guldvärt med barnvakt då.



Mönstret till mian tröjor har jag ritat själv av tröjor som Theo äger i garderoben. Så mitt tips är att måla av en tröja som lilly redan använder. Då får du den i rätt storlek. Det trixiga med att sy tröja är att sy sömmarna i rätt ordning. Syr man fel ordning blir den inge bra. Man lär av sina misstag:)

Kram o glad fortsättning av påsken:)

2010-04-04 @ 11:38:39
URL: http://mirasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0