Surprice!!!

Klockan fem i elva idag samlades jag med min familj o två andra par med deras barn utanför betel. Målet, jo det var att överraska vår goa vän Jeanette på hennes födelsedag som var just idag. Vi gick i samlad trupp upp till huset, klampade in sjungandes "jag må hon leva". Jag tror hon blev hyfsat överraskad o glad, det såg då ut som så=) Kul hade vi  ialla fall. Vi hade även hämtat en tårta som hennes man beställt så d var bara att sätta på kaffet o sen fika, men...så enkelt fick d inte vara. Jeanette var först tvungen att få fixa o trixa till lite=) Hon är skön hon=)
Vi var tyvärr tvugna att ganska snart lämna det härliga kalaset för att Lilly skulle sova. Hon var såååå trött o bröt ihop för minsta lilla sak som gick emot henne. Hon vaknade lite väl tidigt idag, typ vid sex tror jag så hon var aptrött. Synd men så är d att vara småbarnaförälder=)
Lite senare idag ska vi på invigning av källaren i våran kyrka, kanske låter lite märkligt. Men d är så att vi äntligen renoverat klart där nera så d e jättefint! Stor eloge till alla som slitit med den (kan erkänna att jag tyvärr inte är en av dem). Sen blir d nog film, snacks o mys i soffan tror jag, hoppas jag för jag är ganska så trött jag med.

Igår kväll
Måste ju bara berätta om igår...Jag o maken var iväg till borlänge igårkväll för vi båda hade (genom hans jobb) blivit bjudna på Borlängrevyn "vilken cirkus" på maximteatern. O gissa om den var bra! Alltså jag garvade såååå mycket att jag fick sitta o torka tårarna. Den var så kul o så välgjord! Så den är något jag kan tänka mig att se nästa år igen. Sen tog vi en drive in på Max innan vi fortsatte hem. En hel underbart lyckad kväll, ja, lyckad dag måste jag säga för tidigare på dagen så träffade jag ett par vänner som jag inte ser allt för ofta nu för tiden tråkigt nog (louise o maria). O vi fikade o tjötade o tjötade o tjötade lite till tills jag såg på klockan o insåg att jag var tvungen hem. Men oj, det var såååå trevligt o jag kände mig så glad efterråt. Hoppas de sker snart igen.

Ja, kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0