Sjuka barn, blä!

Jag är trött jag är sliten o jag har inge tålamod kvar. Just då upplyser min man mig om att han skulle bort ikväll, jag visste det men hade förträngt det långt där inne i hjärnan någonstans. Lilly är snuvig fortfarande o hennes humör går mig på nerverna, hon är bara sååå dryg nu. Hon har humör som en sjuk men ork som en vanlig frisk tvååring, suck! Jag räknar minutrarna tills hon ska läggas, kan tänkas bli några minutrar tidigare också för den delen, jag kan sätta på musik i hennes rum så kan hon ligga o lyssna lite innan hon somnar. Sandra är också lite krasslig o hostig vilket har resulterat i att hon sovit dåligt under dagen...Just nu ligger hon dock o sover o jag hoppas hon gör det ett braaaa tag.
Jag har försökt sysselsätta oss lite idag med att baka chokladbollar, jättenyttigt, sen har jag faktiskt bara tagit mig tid för att sy en present till kusin Oskar som fyller år på fredag. Bild på den får komma då. Sen ska jag väl erkänna att det blivit ett o annat avsnitt av bamse under dagen.
Sandra har för första gången här hemma provat att sitta i barnstolen, vår otroligt fula vita från ikea. Det gick superbra men jag inser att jag lär ut o spana efter en till tripp trapp eller en annan modell som Lilly kan ha. Vi har ju en tripp trapp med båge, skulle vilja ha en till men om det inte går så finns d ju andra stolar som är höga som Lilly kan sitta på. Vi får se vad d blir...Jag köper ju ingen ny stocke direkt! Det tillåter inte plånboken=)
Jag passade på att ta ett kort på Sandra då hon satt i stolen o insåg att jag har ett kort på Lilly i ungefär samma ålder o med samma tröja på sig som Sandra hade på sig idag...Lilly har dock MYCKET mera hår=)
 
Översta bilden Lilly o  nedersta Sandra


Kommentarer
Postat av: Therese

Syskonlika är de minsann, det kommer man inte ifrån!:)



Hoppas ni får en bra dag idag och att det blir slut på sjukstugan. Ni får gärna komma hit och eftermiddagsfika om ni vill;)

2011-02-01 @ 09:30:17
URL: http://mirasmamma.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag använde mej också av ett hårdare bomullstyg. Har dock en tjej som frågat om jag kan sy i trikåtyg, så jag tänkte testa det... fast med ett vävt tyg som foder. Ingen aning om det kan bli bra eller inte.

2011-02-01 @ 12:47:27
URL: http://mirasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0