Shopping i Borlänge...

Igår var som jag skrivit Emma o jag o shoppade loss på kupolen i Borlänge. Vi hann inte mer än in i första butiken som var Åhlens förrens vi var i full gång med att göra massa fynd för halva reapriset. Jag kom därifrån med trosor som verkligen behövdes=) Det var halva priset samt ta tre betala för två så det blev 49 ynka kronor för tre par! Jag fyndade även en skortblus i beige o marinblå, får lägga in en bild på den när jag har den på mig. Emma hittade ett par suuuupersnygga träningstights, så nu får hon allt lov att sätta igång. Man kan inte ha sådana snygga träningsbyxor i garderoben o inte visa dem=)
Vi kom i alla fall därifrån o strosade från den ena butiken till den andra samt lunchade såklart.
Men efter ett tag började huvudvärken göra sig påmind o jag hade fortfarande inte hittat någon klänning till mormors 80 års kalas eller till bröllopen i April. Tänkte köpa något jag kunde ha på allt, inte samma folk på någon av bjudningarna vilket är bra=)
Men så gick jag en vända till på HM o sa till mig själv på skarpen att BARA titta på klänningar denna gång. Jag var in där i början ganska direkt efter lunchen o hittade ett par supersnygga jeansleggins/byxor med dragkedja i baken. O d mest underbara är för d första att JAG fick på mig ett par byxor från HM det har ju inte skett liksom, o d andra att det faktiskt var MIN storlek jag kunde ha, inte tre storlekar större för att få plats med låren, o d tredje var att det stod slimfit=) Vilken lycka det var att d också satt kanon till på köpet!
Tillbaka till klänningarna, jo jag är så praktisk av mig att jag sällan, aldrig köper något jag inte kan använda till flera saker o så. Så att köpa en klänning bara för ett tillfälle är inte d jag gör. Men jag vill alltid ha d. Jag tittar på alla andra vackra tjejer som har fina klänningar o önskar jag hade d samma. Istället står jag med en tunika som jag även kan ha till vardags med ett par blå jeans till, praktiskt o bra. Men så igår så fick jag säga till mig själv att faktiskt bara titta på klänningar som var fina o som jag ville ha trots deras snäva användningsområde (långt ord).
O jag hittade den en supersnygg i puderrosa, samt en underbar skort/blustunika så jag är sååå nöjd=)

Här är skjort tunikan men den är ljusare i verkligheten o lite genomskinlig. Klänningen hade dem inte på hemsidan så den får jag ta kort på o visa sen.
Såklart fick lilly en hel del också då hon gjort ytterligare ett språng o vuxit ur många av hennes tröjor. Hon har länge kunnat haft stl. 86 men nu gjort ett språng till 98-104 så d var bara att inhandla lite bastoppar samt en underbar dagisklänning.
760710
Hjälp vad dåliga sidorna är hos en del. Kläderna ligger inte ute i deras webbutiker. Ja, ja det blir bara för mig att fota helt enkelt=)
Lindexkoftan jag tänkte köpa gjorde jag inte. Jag provade den men tyvärr satt den inte alls så bra som jag hade velat men jag är inte bitter för d=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0