Babyshower

Idag har jag för första gången varit på en svensk babyshower. Vi var ett gäng tjejer som ville göra något kul för två av våra vänninor som snart ska få barn, en sitt första o en sitt andra. Så min vän Jeanette tog tag i det hela o gjorde en överaskningsfest för dem som såklart gick i rosa o ljusblått. Vi inväntade tjejerna som såklart inte kom samtidigt, något vi glömt tänka på=) Men när Mirjam kom så gömde vi oss o så hoppade vi fram o ropade "surprice". Med Mia tog vi d lite lugnare då vi fått reda på att hon hade ont i huvudet o var lite trött. Så vi ställde oss i trappen, hos Jeanette där vi var, o sjöng en fin fin sång efter en liten textändring..."Gud tycker om alla stora (där vi inte tog händerna över huvudet som man brukar utan runt magen i stället), Gud tycker om alla små. Även om det sprutar (varpå vi gjorde sprutrörelser från brösten) o om himmelen är blå, klapp klapp klapp, plopp. Gud tycker om oss ändå".
Vi åt o lekte lekar eller snarare såg på när Mirjam o Mia lekte lekar=) frågade frågor, Mirjam o Mia fick öppna paket o så fikade vi o ja hade det sådär underbart trevligt helt enkelt. En helt lyckad förmiddag!
 
Eftermiddagen har dock varit lite drygare, Anders har försökt sätta upp list men blev bara sur o grinig o undrade varför i hela fridens namn han skulle behöva göra detta, o tyckte att det var slöseri med tid o att d var bättre att någon annan gjorde det. Jag undrar ofta vem denna någon är. Det känns ofta som att det är jag som ibland får namnbyte o blir denna någon men denna gång tänker jag då INTE bli det. Jag tapetserar aldeles själv så jag tycker väl att han kan ta o lära sig att sätta lite list även om det tar lite längre tid än vad han skulle vilja o det inte är så jätteroligt.
Hoppas på en lugnare kväll nu då Lilly lagt sig (hon har varit lite ur form under eftermiddagen/kvällen) så jag kan sjunka ner i tv soffan efter jag intagit två stora huvudvärkstabletter (långt ord).
Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Daniel

Jag tror mig veta vem denna någon är.... Hade dock ingen ork alls här på em, Ellen håller på får tänder och bara gnäller. Ska hjälpa till... Jag lovar. Hör av mig när orken är tillbaka

2011-01-22 @ 19:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0